نسیم آنلاین نوشت:

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی خواستار اجرا شدن قانون "جمع‌آوری قلیان" شد.

علیرضا مرندی گفت: تاکنون در این زمینه اقدام فوری که مورد انتظار ما بوده صورت نگرفته است. خوشبختانه ما در رابطه با جمع‌آوری قلیان، ‏قانون محکم داریم و درخواستمان چیزی جز اجرای مو به موی قانون نیست‎.
او گفت؛ با اجرا نشدن این قانون، روزانه عده‌ای از مردم در حال مریض شدن، ابتلا به عوارضی همچون سرطان و نهایتا ‏مرگ هستند همچنین هزینه‌های کشور به شدت در حال افزایش است‎.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی راهکار خود را این چنین گفت: درخواست ما از رئیس‌جمهور این است که به وزارت ‏بهداشت، وزارت اقتصاد، وزارت ارشاد و همه کسانی که سهمی در این ماجرا دارند؛ دستور جمع‌آوری قلیان‌ها را بدهد و ‏همچنین نیروی انتظامی باید اجازه ندهد در هیچ یک از اماکن عمومی مانند پارک‌ها و ... قلیان کشیده شود‎.‎
او همچنین گفت: دولت باید باید کل دخانیات، چه قلیان و چه سیگار برخورد کند اما اکنون مصرف قلیان با سرعت ‏بسیار سرسام‌آوری درحال افزایش است و ما نمی‌توانیم نسبت به جان انسان‌ها بی‌تفاوت باشیم‎.‎
علیرضا مرندی در پایان علت گسترش قلیان و آلوده شدن جوانان را بی‌توجهی دولت دانست و گفت: اگر یک قانون اجرا ‏نشود به مرور اجرایی نشدن آن سبب عادی شدن موضوع می‌شود .


45231

 

منبع: نسیم آنلاین