اینها تصاویری است از جیمز فولی، خبرنگار و عکاس آمریکایی که چند روز گذشته داعش فیلم سر بریدن آن را منتشر کرد. گفتنی است داعش برای آزادی فولی 100 میلیون یورو مطالبه کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین، نشریۀ گلوبال‌پست، روز پنجشنبه اعلام کرد: ربایندگان جیمز فولی خبرنگار کشته شده آمریکایی برای آزادی وی 100 میلیون یورو (132 میلیون دلار) درخواست کرده بودند.
سخنگوی این روزنامه پس از انتشار فیلم وحشتناک سر بریدن این خبرنگار آمریکایی گفت: فیلیپ بالبونی مدیرعامل گلوبال پست تایید کرد که درخواست اولیه ربایندگان جیمز فولی برای آزادی وی 100 میلیون یورو بوده است.
فولی هنگام تهیه گزارش از سوریه برای روزنامه گلوبال پست در نوامبر 2012 ربوده شد و بالبونی به شدت در تلاش برای پی بردن به مکان این روزنامه نگار و آزادی وی بود.
روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد: بالبونی از پاسخ به این درخواست خودداری کرده ولی مقامات آمریکایی را در جریان این ارتباطات گذاشته است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مدیرعامل روزنامه گلوبال پست روز چهارشنبه گفت: وی و خانواده جیمز فولی پیشتر با ربایندگان که ابتدا مذاکره برای آزادی فولی را پذیرفته بودند، در ارتباط بودند اما مذاکرات هرگز پیشرفت نداشت و تا این اواخر که پیامی مبنی بر کشته شدن قریب الوقوع جیمز فولی به خانواده اش فرستاده شد، خبری از ربایندگان نبود.

منبع: یاهونیوز

5252

منبع: خبرآنلاین