ایرنا نوشت:

سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: چنانچه طرف مقابل با جدیت و حسن نیت مذاکرات هسته‌ای را ادامه داده و در پی زیاده خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ ۲۴ نوامبر کاملا عملی است.

معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه روز پنجشنبه در نشست توجیهی سفرا و روسای نمایندگی‌های مقیم تهران، آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ را تشریح و با بیان ویژگی توافقات برنامه عمل مشترک ژنو، بر جدیت کشورمان جهت حصول نتایج عملی و مثبت در مذاکرات جاری هسته‌ای تاکید کرد.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، با تعیین‌کننده خواندن سه عنصر جدیت در مذاکرات، حسن نیت طرف‌های مذاکره‌کننده و معقول و منطقی بودن انتظارات طرفین در مذاکرات، هرگونه حصول به نتیجه ملموس در مذاکرات را منوط به رعایت سه اصل فوق الذکر دانست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با جدیت و حسن نیت کامل و نیز ایده‌های منطقی و راهگشا وارد مذاکرات شده و اطمینان دارد چنانچه طرف مقابل نیز با جدیت و حسن نیت مذاکرات را ادامه داده و در پی زیاده‌خواهی نباشد، حصول توافق تا تاریخ ۲۴ نوامبر کاملا عملی است.

معاون بین‌الملل وزیر امور خارجه، ضمن تاکید بر اهمیت مذاکرات دو جانبه در کنار مذاکرات چند جانبه با ۱+۵، به تغییر نوع نگاه بین المللی نسبت به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در یک سال گذشته و در نتیجه رویکرد سیاست خارجی دولت یازدهم و از جمله جدیت در مذاکرات، علیرغم فضاسازی‌های گذشته بین المللی، اکنون جامعه بین‌الملل تصویری روشن و واقعی از اهداف صلح طلبانه جمهوری اسلامی ایران داشته و پروژه معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی شکست خورده است.

عراقچی در پایان ابراز امیدواری کرد که مذاکرات تا ۲۴ نوامبر سال جاری به نتیجه رسیده و تاکید نمود که جمهوری اسلامی ایران متناسب با میزان حسن نیت طرف مقابل در مذاکرات، رفتار خواهد کرد.

 

23503

منبع: ایرنا
"