ایسنا نوشت:

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین مسایل برای هر کشوری را تغییر ذهنیت مسئولان و نخبگان آن جامعه دانست و افزود: تغییر ذهنیت، اصل اول توسعه و رشد است.


به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه کردستان، علی ربیعی شامگاه پنج شنبه(۶ شهریورماه) در ششمین جلسه شورای اداری استان در استانداری کردستان ضمن تبریک هفته دولت، اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر دارای دو ویژگی مهم گذشت و فداکاری بودند که امروز دو اصل گمشده جامعه ماست.

وی با اشاره به اینکه این دو شهید بزرگوار از شیرینترین هستی خود یعنی جانشان گذشتند، افزود: شهید رجایی و باهنر دو الگوی مهم برای هر مدیری هستند و باید مدیران ما شیوه کارکردن را از آن‌ها یاد بگیرید.

ربیعی عنوان کرد: مدیران امروز ما باید دغدغه انجام کار و همچنین دغدغه مردم را داشته باشند و همواره خود را مورد بازخواست قرار دهند، که چه کاری برای مردم کرده‌اند.

وی تصریح کرد: تا کشوری حس پیشرفت و شرم از عقب ماندگی نداشته باشد، رشد و پیشرفت نخواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از مهمترین مسایل برای هر کشوری را تغییر ذهنیت مسئولان و نخبگان آن جامعه دانست و افزود: تغییر ذهنیت اصل اول توسعه و رشد است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سیاست‌های دولت تدبیر و امید اشاره و بیان کرد: در رابطه با مسائل فرهنگی اتفاقات بسیار مهمی در این دولت افتاد و لحاظ کردن منزلت و کرامت انسانی یکی از این کارهای مهم بود.

ربیعی یکی دیگر از مسائل مهم در دولت یازدهم را اخلاق محوری در سازمان‌ها و ادارات بیان کرد و ادامه داد: دولت مقوله احترام و اخلاق را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: باید اخلاق‌مداری در همه ادارات سرلوحه کار مسئولان و کارکنان باشد و همچنین در جامعه نیز به مقوله احترام و اخلاق اجتماعی اهمیت بیشتری داده شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت افزایش سرمایه‌های اجتماعی در کشور، ذکر کرد: مردم و نهادهای دولتی باید به یکدیگر اتکاء کنند و اعتماد بیشتری به هم داشته باشند.

وی یکی دیگر از سیاست‌های مهم دولت را توجه به اقوام عنوان کرد و افزود: دولت برای همه اقوام ایرانی احترام قائل است و به طور یکسان به همه آن‌ها می‌نگرد.

احترام به حقوق شهروندی از سیاست‌های دولت روحانی است

ربیعی همچنین احترام به حقوق شهروندی را نیز یکی از سیاست‌های دولت یازدهم برشمرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم نیز بر این مسئله همواره تأکید می‌کنند.

وی تحول در حوزه سیاست خارجی را نیز یکی دیگر از فعالیت‌های دولت تدبیر و امید اعلام و بیان کرد: تا چندی پیش اسلام هراسی و ایران هراسی به یک گفتمان در جامعه بین‌المللی تبدیل شده بود، اما در حال حاضر دیوار ایران‌هراسی فرو ریخته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امروز افکار عمومی ایران را کشوری بامنطق تلقی می‌کنند و دیوار بی اعتمادی که بین ایران و دیگر کشورها کشیده بودند، از میان برداشته شده است.

وی تصریح کرد: ما حقوق هسته‌ای خود را حفظ می‌کنیم و از تحریم‌ها هراسی نداریم و معتقدیم که با منطق صحبت کردن می‌توان مشکلات را حل کرد.

ربیعی با بیان اینکه امروز آمریکا به بی‌منطقی محکوم شده است، افزود: امروز بخشی از دارایی‌های ایران آزاد شده و ما مقوله برد- برد را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین امروز رژیم غاصب اسرائیل نیز با تلاش کشور ایران به عنوان یک رژیم کودک‌کش و بی منطق در دنیا شناخته شده و ناچار شده با مقاومت فلسطین سازش کند.

ایران نقطه اتکا و دموکراسی در منطقه است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین عنوان کرد: امروز ایران نقطه اتکا و دموکراسی در منطقه است.

وی ادامه داد: دولت روحانی به بعد سیاست‌های اجتماعی و رفاهی نیز بسیار اهمیت می‌دهد و به سیاست‌های رفاهی به عنوان یک سیاست جامع نگاه می‌کند.

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: بیش از ۵ میلیون نفر را در کشور بیمه کرده‌ایم و مطالعاتمان نشان می‌دهد که بیشتر این افراد از مناطق حاشیه‌نشین شهرها بوده‌اند.

وی حمایت غذایی را یکی دیگر از سیاست‌های دولت یازدهم برشمرد و اعلام کرد: بیش از ۷ میلیون و نیم نفر از سبد کالایی استفاده کردند و بنا داریم این رقم را به ده میلیون نفر افرایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ذکر کرد: نظام چند لایه تأمین اجتماعی و بیمه‌های اجتماعی را نیز روز به روز افزایش می‌دهیم.

مبارزه با فساد از سیاست‌های دولت یازدهم است

وی مبارزه با فساد را از دیگر سیاست‌های دولت روحانی عنوان و تصریح کرد: اصلاح ساختارهای فسادآمیز و برخورد با پدیده فساد به صورت جدی در این دولت دنبال می‌شود.

ربیعی بیان کرد: امروز مجموعه‌های اقتصادی وزراتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پاتوق هیچ فرد سیاسی نیست و این یکی از دستاوردهای این دولت است.

وی با اشاره به اینکه موتور تولید در ایران حرکت خواهد کرد و فضای کسب و کار نیز بهبود خواهد یافت، عنوان کرد: ما در زمینه تورم موفق عمل کرده‌ایم و در صددیم تورم را به ۱۰ درصد برسانیم.

 

17503

منبع: ایسنا
"