یکی از کاربران خبرآنلاین در کامنتی پیشنهادی به رئیس جمهور فرانسه برای کنترل گروه تروریستی داعش ارائه کرد.

فرانسه که در چند سال اخیر به حامی اصلی گروههای تروریستی در سوریه بدل شده بود تلاش می کند دست خود را از خون مردم سوریه پاک کند.
در چند سال اخیر، مبارزه با دولت قانونی بشار اسد بهانه فرانسوا اولاند برای تجهیز معارضان سوری و تروریست ها بوده است.
فرانسوا اولاند در جمع دیپلمات های فرانسوی دستور تسلیح معارضان سوری به بهانه مبارزه با داعش و کمک به گروههای مسلح در سوریه را صادر کرده است. رییس‌جمهور فرانسه گفت: احتمال دارد از ایران برای شرکت در کنفرانس بررسی چگونگی مقابله با داعش و به‌کارگیری اقدامی مشترک برای مقابله با آن دعوت به‌عمل آورد.
همین پیشنهاد باعث شد یکی از کاربران خبرآنلاین در کامنتی بنویسد: «یکی از راههای مبارزه با داعش این است که فرانسه ارسال کانتینر کانتینر سلاح و مهمات به سوریه که در نهایت به دست داعش میرسند را متوقف کند.» 

احتمال دعوت فرانسه از ایران برای شرکت در کنفرانس چگونگی مقابله با داعش

بر اساس نظرسنجی‌هایی که در ۴ کشور نسبت به حمایت مردم از اقدامات گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه انجام شده، 16 درصد فرانسوی ها گفته‌اند که از داعش حمایت می‌کنند.
بر اساس نظرسنجی‌هایی که از مردم در آلمان، فرانسه و انگلیس انجام شده، اگرچه اکثریت مردم گفته‌اند که حامی اقدامات داعش نیستند اما تعداد اقلیتی نیز گفته‌اند که از این گروه حمایت می‌کنند.
نگران‌کننده‌ترین و شگفت‌آورترین درصد مربوط به فرانسه بوده و در این کشور از هر شش نفر یک نفر گفته است که از داعش حمایت می‌کند. این یک آمار وحشتناک است و این میزان حمایت با جوان‌تر شدن پاسخگویان افزایش می‌یابد. این آمار از آن جهت نگران کننده می‌شود که تعداد هرچه بیشتری از اروپایی‌ها دیگر به ابراز حمایت‌شان از داعش بسنده نکرده و در عمل به سوریه و عراق سفر می‌کنند تا به داعش بپیوندند.

/2727

منبع: خبرآنلاین