تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۰

روزنامه آرمان نوشت:

برکناری وزیر علوم یک نقطه عطف در روند هجمه اقلیت مجلس به دولت بود. جریانی که تا چند هفته پیش‌تر، طرح سوال از وزیران را سقف آرزوهای خود دانسته و قد و قواره خود را با استیضاح وزیران رئیس‌جمهور دیپلمات نمی‌سنجید، حالا با موفقیت در استیضاح، بلندپرواز شده است.

دیگر کمتر از استیضاح نمی‌خواهند و راضی نیستند و به همین سبب استیضاح وزرای آموزش‌وپرورش، نیرو، کشور، ارشاد و ارتباطات را کلید زده‌اند. موضوعی که به طور روشن رقابت‌های جناحی را نمایان می‌کند تا چه اذهان عمومی و چه رسانه‌های داخلی آنان را برخلاف تمام ادعاهای خود اعضای جبهه پایداری، اقلیت مخالف دولت بنامند.

علی ایرانپور یکی از طراحان این 3 استیضاح،‌ درباره موضوع استیضاح‌ها اینچنین ادعا کرده است : « استیضاح‌ها به سوءمدیریت مجموعه‌ها بازمی‌گردد و سیاسی نیست.» ادعایی که با توجه به تلاش سه مجموعه از نمایندگان منتسب به جریان پایداری نمی‌تواند پذیرفته شود و تردید در آن زمانی نیز شکل جدی به خود می‌گیرد که ایرانپور به صراحت اعلام می‌کند: «آقای وزیر بیش از اندازه به خودش اعتماد به نفس دارد و در صحبت‌های خودش هم طوری وانمود می‌کند که اوضاع گل و بلبل است.»

حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو و همچنین علی جنتی، وزیر ارشاد از دیگر اعضای کابینه هستند که پایداری‌ها استیضاحشان را به ترتیب با 40 و 30 امضا کلید زده‌اند. مضاف بر اینکه آنان همزمان با این طرها در کنار آن تلاش خود را برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش و آغاز تدوین استیضاح وزیر ارتباطات دو چندان کرده‌اند تا وزن پرونده بالای اقلیت تندروی مجلس در استیضاح‌ها به پرونده طرح سوالاتشان نزدیک‌تر شود.
17302

منبع: آرمان امروز
"