سوریان می گوید در مسابقات قهرمانی جهان همه زحمت کشیده اند و می خواهند مزد تلاش هایی که کرده اند را بگیرند.

مهدی شیروانی: نابغه بی بدیل کشتی بی نیاز از معرفی به ملت ایران است . دارنده دو مدال طلای جوانان جهان ، 5 مدال طلای بزرگسالان جهان و یک مدال طلای المپیک ، قرار است حدود دو هفته دیگر برای کسب افتخاری دیگر و شادی دل هموطنانش به مصاف مدعیان جهانی برود . در آستانه اعزام ملی پوشان کشتی کشورمان به مسابقات قهرمانی جهان 2014 - ازبکستان ، در محل اردوی تیم ملی و بعد یک تمرین نفس گیر ، سخت و سنگین با کوچکمرد بزرگ ورزش ایران به گفتگو نشستیم که چکیده ای از مهمترین حرف های سوریان را در زیر می خوانید:

*بعد از المپیک لندن مدتها از کشتی دور بودم ، در بوداپست هم غایب بودم . وقتی قرار شد دوباره به میدان برگردم ، همه برنامه هایم را بوسیدم کنار گذاشتم و آمده ام تا المپیک برزیل کشتی بگیرم . اگر در این دو سال باقیمانده مشکل خاصی پیش نیاید ، هدفم کسب مدال المپیک 2016 برزیل است و از هیچ تلاشی فرو گذار نمی کنم . به فکر رکورد و این حرفها نیستم ولی برای مدال المپیک برزیل نقشه ها دارم . 

* در طول یک سال مهم ترین مسابقه کشتی که در بالاترین سطح کمی و کیفی برگزار می شود ، بدون شک مسابقات قهرمانی جهان است . چون بهترین نفرات دنیا در بهترین شرایط آمادگی برای کسب بهترین نتایج و به دست آوردن بهترین عناوین و مدالها به میدان می آیند ، لذا مهم ترین رویداد کشتی دنیا محسوب می شود . 

* همه مدعیان ماهها زحمت کشیده و می خواهند مزد زحماتشان را در جهانی بگیرند . من هم زیاد تمرین کرده ام و اردوهای متعدد و مختلفی را پشت سر گذاشته ام .

* بعد مدتها دوری از میادین ، به رغم مصدومیت و دور بودن از آمادگی ایده آل ، حضور در جام جهانی  برایم خیلی اهمیت داشت که خوشبختانه به لطف خدا، خروجی این حضور خوب بود و بدون شکست ، بازگشت و شروع مجدد خوبی داشتم . در جام پیت لاسینسکی لهستان که به نوعی انتخابی تیم ملی بود ، در 66 کیلو کشتی گرفتم . هم به دوبنده تیم ملی رسیدم ، هم چند درصدی به آمادگی لازم نزدیکتر شدم .

* سطح رقابتهای 59 کیلو به نوعی از بالاترین اوزان مسابقات است . زیرا مدعیان 55 و 60 کیلوی جهان در 59 کیلو کشتی می گیرند . وقتی نفرات اول تا سوم مشترک55 و 60 کیلوی 2013 دنیا در 59 کیلوی تاشکند کشتی بگیرند ، سطح کمی و کیفی این وزن بالاتر می رود . با مدعیان 55 کیلو در مسابقات رسمی و با اکثر 60 کیلوها نیز در تورنمنتهای مختلف کشتی گرفته ام و شناخت نسبی از آنها دارم . فکر می کنم فینالیستهای 60 کیلوی سال 2013 جهان از بلغارستان و روسیه ، اصلی ترین حریفانم در تاشکند باشند . 

* قطعا قرعه خیلی مهم است . اگر 8 - 7 مدعی یک گروه باشند و 3 - 2 مدعی طرف دیگر ، با همین قرعه مقداری از راه طی شده است .

* باید واقعیت را پذیرفت فرنگی ما قدمت و پیشینه آزاد را ندارد . حدود 10 سال است فرنگی افتخارات خوبی به دست آورده ولی زمان می خواهد تا استقبال از فرنگی برای تامین پشتوانه های مقتدر ، بیشتر از گذشته شود . هنوز به اندازه کشتی آزاد نیروهای بالقوه و بالفعل نداریم ولی باز هم در هر وزن 3 - 2 کشتی گیر خوب داریم که اگر باتجربه تر شوند آینده تیم ملی را به خوبی تامین می کنند . 

* رشته پرافتخاری مثل کشتی که ورزش اول مملکت است ، همیشه حاشیه های فراوانی کنارش بوده و فقط میزان آن کم و زیاد شده است . امیدوارم همیشه آرامش بر کشتی حاکم باشد چون از درون آرامش موفقیت بوجود خواهد آمد .

*خودم تجربه حضور در دو مسابقه سنگین و نزدیک به هم را دارم . جدای از مسائل وزنی و آمادگی جسمی ، تحمل فشار روحی روانی برای رویارویی با حریفان سطح بالا در دو مسابقه با فاصله کم ، خیلی سخت و دشواراست . امیدوارم با تلاش بیشتر کادر فنی، بچه ها برای کسب افتخار در بازیهای آسیایی به خوبی مهیا شوند زیرا نتایج کشتی خیلی حائز اهمیت بوده و مدالهای کشتی تاثیر بسیار زیادی در رنکینگ نهایی دارد .

* کشتی ورزش خیلی سخت و طاقت فرسایی است و همیشه کمبودها ، مشکلات و کاستی هایی هم داشته و دارد . تنها چیزی که این مشکلات را قابل تحمل می کند عشق مردم و خوشحال کردن آنها به عنوان نتیجه نهایی و هدف مهم ماست.

 

251 43

 

منبع: خبرآنلاین
"