دژاگه می گوید بهترین مربی برای ایران فقط کارلوس کروش است.

سعید اکبری:کارلوس کروش، ایران را ترک کرده و گویا این بار رفتن بازگشتی ندارد. شنیدن این خبر برای بازیکنان تیم‌ملی، برای آنها که پس از شکست مقابل بوسنی به خاطر خداحافظی کروش اشک ریختند، قابل باور نیست. اشکان دژاگه یکی از این بازیکنان است. برای او شنیدن اخبار اخیر درباره کروش و احتمال جدایی‌‌اش از تیم‌ملی، تلخ است.

اشكان بازيكني بود كه مربيان زيادي تلاش كردند به تيم‌ملي بيايد اما او به آنها پاسخ منفي داد تا سرانجام با حضور مربي بزرگي چون كارلوس كروش، نظرش را عوض كرد. اشكان به تيم‌ملي ايران آمد و از همان ابتدا ستاره بود‌؛ با زدن دو گل به قطر در ورزشگاه آزادي. كروش مسير زندگي اشكان را به شكل عجيبي عوض كرد تا مهرش به دل ميليون‌ها ايراني بيفتد. 
اين روزها اشكان اخبار جالبي از تمديد قرارداد كروش نمي‌شنود. او در قطر با العربي تمرين مي‌كند ولي شديداً پيگير وضعيت مربي پرتغالي و تيم‌ملي است. دژاگه در اين باره به خبرورزشي مي‌گويد: «شك نكنيد، بهترين كسي كه مي‌تواند به عنوان مربي روي نيمكت ايران بنشيند، كارلوس كروش است. او مربي بزرگي است و براي ما و تيم‌ملي زحمت زيادي كشيده است. حيف است كه ديگر كروش را كنار خود نداشته باشيم.»

اشكان با مربيان مختلفي كار كرده‌؛ تجربيات زيادي از كار با آنها دارد ولي مي‌گويد تجربه كار با كارلوس كروش برايش متفاوت است. از نظر اشكان او ويژگي مهمي دارد كه باعث شده تا تيم‌ملي ايران بتواند پيشرفت كند: «من در اروپا بازي كرده‌ام و در اينجا بزرگ شده‌ام. يك كار در فوتبال خيلي سخت است. اينكه شما به تيم نظر بدهيد و همه چيز را به‌دست بگيريد. مهمترين وظيفه يك مربي اين است كه تمام امور تيم را به‌دست بگيرد و همه چيز را كنترل كند. هركسي نمي‌تواند چنين كاري انجام دهد ولي كروش به طور كامل تيم ايران را در دست داشت و اميدوارم دوباره كنارمان باشد.

دژاگه مي‌گويد هر قدر از كروش تعريف كند، كم است: «او يك آدم حرفه‌اي است، تمريناتش حرفه‌اي است، اخلاقش حرفه‌اي است. كارلوس كروش از ايران يك تيم يكدست و منظم ساخت. ما يك تيم كامل بوديم و هستيم. الان وقت رفتن او نيست، الان وقتي است كه ما بايد تازه ثمره كارمان را بگيريم. مثل اين است كه محصولي كاشته​ايم.... الان تازه زمان آن است كه اين محصول را برداشت كنيم. كادرفني تيم‌ملي به نظر من بايد بماند. اميدوارم هر طور شده كروش كنار ما باشد و تيم‌ملي را تنها نگذارد. ما هم در آن صورت مي‌توانيم با كمك ايشان توقعاتي كه هست را در جام ملت‌ها برآورده كنيم.»

اشكان حرف‌هاي خود را اين‌طور تمام مي‌كند، با يك خواهش: «كروش كار بنيادي در تيم‌ملي كرده است. او تيم ما را مهندسي كرده و الان به عنوان مهندس كار، بايد بماند و كار را رونق دهد. اميدوارم كروش بماند چون خيلي زحمت ‌كشيده. اگر او بماند ما هم چيزهاي زيادي در ادامه راه ياد مي‌گيريم و مي‌توانيم توقعات را در جام ملت‌ها برآورده كنيم. من به عنوان يكي از بازيكنان تيم‌ملي خواهش مي‌كنم كه هر طور شده كروش كنارمان بماند.»

اشكان جدا از اين مسئله كمي هم درباره انتخاب العربي مي‌گويد. خيلي‌ها از انتقال او به قطر شوكه شدند‌؛ بازيكني كه فصل را فوق‌‌العاده با فولام تمام كرد و پس از جام‌جهاني‌ مي‌توانست در فوتبال جزيره بماند. اشكان درباره انتخاب العربي مي‌گويد: خيلي‌ها برايشان سؤال بود كه چرا اين تيم را انتخاب كردم و به قطر رفتم. من با تيم زير 21 سال آلمان قهرمان اروپا شدم. به عنوان يار ثابت با وولفسبورگ توانستيم قهرمان بوندس‌ليگا شويم. در ليگ‌برتر انگليس بازي كردم و سابقه بازي در ليگ قهرمانان اروپا را هم دارم. مي‌توانستم دوباره در يكي از تيم‌هاي متوسط ليگ‌برتر انگليس بازي كنم ولي تصميم گرفتم در اين سن و سال به پيشنهادي كه باشگاه العربي داده بود، پاسخ مثبت بدهم.»

 

251 43

منبع: خبرآنلاین