وزیر آموزش و پرورش گفت: منزلت، معیشت و هویت معلمان باید ارتقا پیدا کند و این هدفی است که باید بدون جنجال پیگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش؛ علی اصغر فانی در همایش فرهنگیان شهرستان کاشمر گفت: امیدوارم دولت یازدهم بتواند منشاء خدمات ماندگاری در آموزش و پرورش باشد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این که کوچکترین اقدام در آموزش و پرورش خانواده‌ها را تحت تاثیر خواهد کرد، افزود: درهشت ماه گذشته جلسات متعددی برای آغاز مدارس در مهرماه 93 برگزار شده و مدارس امروز آماده این امر می باشند.

وی به توزیع کتب درسی از پانزدهم شهریور ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: برای چاپ و آماده سازی کتاب های درسی 14 ماه زمان نیاز داشتیم و الان کتب درسی سال 94 زیر چاپ است.

فانی گفت: بودجه دولت در سال 93 به نسبت 92 از 11 درصد رشد برخوردار بود و بودجه آموزش و پرورش 26 درصد رشد داشته است که این امرنمایانگر اهمیتی است که دولت و مجلس به مقوله آموزش و پرورش دارند.

وی گفت: از بودجه 21 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش در سال 93 حدود 99 درصد صرف هزینه های جاری می‌شود و تنها یک درصد یعنی 210 میلیارد تومان صرف کیفی سازی می شود بنابراین باید بر منابع موجود مدیریت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش به دنبال اولویت بخشی به استخدام فرزندان فرهنگیان است زیرا فرزندی که در خانواده فرهنگی تربیت شده با فرهنگ سازمانی ما آشناتر است و حضورش به ارتقای کیفیت کمک می‌کند.

وی گفت: برای نخستین بار اقتصاد آموزش و پرورش بررسی شده است، منابع زیادی داریم که استفاده نشده است اما با همین منابع می‌توان آموزش و پرورش را اداره کرد.

فانی به تجهیز پژوهشسراها از محل اعتبارات کیفیت بخشی اشاره کرد و گفت: در سال 82 نخستین پژوهشسرا راه اندازی شد و تا سال 84 به 210 مرکز افزایش یافت و امسال 101 پژوهشسرا در کشوراضافه می‌شود.

وی با تاکید بر گسترش «توسعه مشارکت ها» درآموزش و پرورش عنوان کرد: در دیدار خصوصی با رهبر معظم انقلاب ایشان تائید فرمودند که آموزش و پرورش با مشارکت سایر مردم بهتر اداره می‌شود.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین