تعقیب و گریز محیط بانان و شکارچیان غیر مجاز در پارک ملی بمو، منجر به زخمی شدن محیط بانان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ بامداد روز گذشته نیروهای یگان محیط زیست پارک ملی بمو متوجه حضور ۴ شکارچی غیرمجاز مجهز به سلاح و ادوات شکار درون پارک شدند.

محیط بانان به تعقیب متخلفان پرداختند و پس از چندین ساعت تعقیب و گریز در کوه، شکارچیان اقدام به تیراندازی به سوی مامورین کردند.

شکارچیان با اسلحه جنگی دو نوبت محیط بانان را به رگبار بستند که بر اثر آن محیط بان نصرت دهقان (رئیس پارک ملی بمو) از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و محیط بان علیرضا جعفری از ناحیه پای چپ و سر و گردن بر اثر پرتاب سنگ ریزه های ناشی از برخورد گلوله ها به زمین به شدت آسیب دید.

شکارچیان غیرمجاز پس از این حادثه با استفاده از تاریکی شب متواری شده و از منطقه گریختند.

هر دو محیط بان پس از مجروح شدن توسط سایر نیروها به خارج از منطقه و سپس به بیمارستانی در شهر شیراز منتقل شدند.

محیط بان نصرت دهقان که از ناحیه پای چپ نزدیک زانو هدف گلوله قرار گرفته است عصر روز گذشته تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کیوان هوشمند مدیر دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران در مورد دستگیری مظنونان به خبرآنلاین گفت: 2نفر مظنون در رابطه با این مساله دستگیر شده اند، تحت بازجویی قرار گرفته اند اما هنوز متهم بودن آنها به صورت قطعی تایید نشده است.

هوشمند ادامه داد: پوکه های و اسلحه ای که با آن به محیط بانان شلیک شده پیدا و شناسایی شده است که نوع اسلحه، اسلحه ژ3تشخیص داده شده است.

او درباره آخرین وضعیت محیط بانان مجروح گفت: علیرضا جعفری جراحت سطحی داشته از بیمارستان مرخص شده است اما آقای دهقان بعد از عمل جراحی همچنان در بیمارستان بستری هستند.

به گفته هوشمند، معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست به صورت تلفنی با این محیط بان مجروح صحبت کرده و جویای احوال او شدند.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین