شرکت های چینی در سال 2009 نزدیک به 11 میلیارد دلار از اینترنت درآمد کسب کردند.

کائو جونبو از شرکت آی ریسرچ در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد درآمدی که این شرکت ها از طریق تبلیغات، بازی، تجارت و دیگر فعالیت ها در اینترنت کسب کردند در سال 2009 در مقایسه با سال 2008، 30 افزایش داشت و به 74 میلیون و 300 هزار یوآن (بیش از هفت میلیارد یورو) رسید.

به گفته این شرکت،‌ پیش بینی می شود درآمد شرکت های چینی از اینترنت در سال جاری میلادی به 112میلیارد و 300 میلیون یوآن و در سال 2013 به 273 میلیارد و 400 میلیون یوآن برسد.

بر اساس مطالعه مرکز اطلاع رسانی اینترنتی چین که روز جمعه منتشر شد چین در اواخر سال 2009، 384 هزار کاربر اینترنتی داشت که بیشترین تعداد در بین کشورهای جهان به شمار می رود.
شمار افرادی که در اواخر سال 2009 در چین خریدهای خود را از طریق اینترنت انجام دادند به 87 میلیون و 880 نفر رسید.

خبرگزاری فرانسه/ 18ژانویه
مترجم: الهه حسینی

منبع: خبرگزاری‌فرانسه