میزان نوشت:

کارشناس هواشناسی از کاهش 4 درجه ای هوا طی امروز و فردا خبر داد و گفت: براساس پیش بینی های صورت گرفته پایتخت امروز نیمه ابری و در پاره ای از نقاط ابری است و در ساعات بعدازظهر شاهد رگبار، رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

فریبا گودرزی کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت هوا در سه روز آینده اظهار کرد: بر اساس پیش بینی های شاهد تداوم بارش ها در نیمه غربی کشور همچون نواحی مرکزی، دامنه غربی و مرکزی البرز را خواهیم بود.

او ادامه داد: فردا علاوه بر مناطق ذکر شده دامنه بارش ها به تدریج به شمال کشور هم خواهد رسید. همچنین روز شنبه بارش ها در شمال شرق کشور ادامه دارد و در بخش هایی از نوار غربی کشور نیز بارش ها آغاز خواهد شد.

کارشناس هواشناسی در ادامه به شدت بارش ها اشاره کرد و گفت: امروز در جنوب استان آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، کرمانشاه، زنجان شاهد بارش شدید خواهیم بود.
همچنین برای فردا پیش بینی می شود جنوب آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری، لرستان، همدان، مرکزی، قزوین، البرز و تهران بارانی است به طوری که در این مناطق شاهد آبگرفتگی معابر عمومی و احتمال سیلابی شدن رودخانه را خواهیم بود.

او گفت: بارش ها برای فردا می تواند در مناطق مرتفع استان های واقع در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز به صورت برف نیز باشد. همچنین از بعدازظهر امروز تا فردا وزش باد نسبتاً شدید در استان های گیلان و اردبیل را خواهیم داشت.

گودرزی در خصوص وضعیت هوا در پایتخت گفت: پایتخت امروز نیمه ابری همچنین در پاره ای از نقاط ابری است و در ساعات بعدازظهر نیز شاهد رگبار، رعدوبرق و وزش باد خواهد بود.

کارشناس هواشناسی در خاتمه با اشاره به این مطلب که فردا نیز پایتخت بارانی خواهد بود، گفت: دمای هوا در پایتخت امروز 22 درجه سانتیگراد بوده و با کاهش 4 درجه ای دمای هوای پایتخت فردا به 18 درجه خواهد رسید.

 

45231

 

منبع: میزان