میزان نوشت:

رییس اتحادیه خرازان با بیان اینکه اکثر داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات تقلبی می‌فروشند، گفت: گزارش بازرسان اتحادیه در بازرسی بسیاری از داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها حاکی از تقبلی بودن محصولات لوازم آرایشی و عطریات در این اماکن است.

سید حسین دکمه‌چی با بیان اینکه در بازار لوازم آرایشی و عطریات مشکل چندانی وجود ندارد، گفت: مشکل عمده در این بازار، داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها هستند که متاسفانه اکثرا لوازم آرایش و عطریات تقلبی و غیر اصل می‌فروشند.

او گفت: در این خصوص وزارت صنعت و بهداشت اقداماتی داشته و همچنان پیگیر و مانع جلوگیری از فروش اجناس تقلبی و قاچاق هستیم.

او با بیان اینکه البته تا حدودی بازار قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی کاهش یافته است گفت: اکثر این اجناس از بانه، کیش، قشم، چابهار به وسیله کارت سبز قاچاق می‌شود.

به گفته دکمه چی واردات لوازم بهداشتی و آرایشی با کارت سبز از کیش و قشم و چابهار متاسفانه به راحتی صورت می‌گیرد و مشخص نمی‌شود تقلبی یا اصل است. لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از بانه، مریوان، کیش، قشم و چابهار وارد شده و یا اینکه اجناس تقلبی با برند اصلی تولید و وارد بازار می شود و در این خصوص وزرات صنعت وبهداشت در حال رسیدگی هستند.

او همچنین گفت: به تازگی فروش عطریات با نام اصل و برندهای معروف توسط دست فروشان افزایش یافته که تماما تقلبی است، و متاسفانه شهرداری یا اماکن اقدام چندانی ندشته است.

او با بیان اینکه برخی مراکز که اجناس تقلبی را با قیمت‌های اصل می‌فروشند، گفت: از مغازه‌هایی که پروانه دارند اگر مشکی پیش آمد با گرفتن فاکتور و ارائه ان به اتحادیه به تعزیرات ارجاع می‌دهیم.


رییس اتحادیه خرازان در خصوص قیمت لوازم آرایش و بهداشتی گفت: قیمت لوازم آرایش و بهداشتی افزایش چندانی نداشته اما با توجه به اینکه قیمت این محصولات بر اساس نرخ دلار محاسبه می شود و این محصولات سهمیه ارز مرجع ندارند و مطابق ارز آزاد محاسبه می‌شوند، با افزایش ارز قیمت این لوازم هم افزایش می‌یابد.

به گفته وی محصولات وارداتی با قیمتهای معین که اتحادیه معین می‌شود.

 

23231

 

منبع: میزان
"