سه شنبه روز موعود است؛ روزی که قرار است دوربین های تلویزیون پشت درهای ورزشگاه ها بمانند و وارد نشوند.

میثم بهرامی / خودمان را گول نزنیم. زور فدراسیون فوتبال به صدا و سیما نمی رسد. این موضوعی است که بارها ثابت شده و حالا هم باید مطمئن بود که فردا دوربین ها وارد ورزشگاه ها خواهند شد، مگر اینکه خلافش ثابت شود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ فدراسیون فوتبال رسما اعلام کرده که اگر با صدا و سیما به توافق نرسد، در هفته دوازدهم لیگ برتر اجازه نخواهد داد دوربین ها وارد ورزشگاه شوند. بنابراین هفته دوازدهم لیگ برتر پخش زنده نخواهد داشت. ماجرا از این قرار است که چرخه همیشگی اعتراض فدراسیون به رقم حق پخش تلویزیونی، امسال هم اتفاق افتاده و صدا و سیما هم حاضر نیست حتی به رقم پیشنهادی فدراسیون فوتبال نزدیک شود. رقم پیشنهادی فدراسیون 160 میلیارد تومان است اما صدا و سیما اعلام کرده 22 میلیارد تومان پرداخت خواهد.
فدراسیون مدت هاست که صدا و سیما را تهدید کرده اجازه نخواهد داد با این رقم، مسابقات لیگ برتر پخش شود و حالا روز موعود است. صبر فدراسیون لبریز شده و از دو روز قبل بارها اعلام کرده اند که دوربین های صدا و سیما در هفته دوازدهم جایی در ورزشگاه ها نخواهند داشت. امروز (دوشنبه) حتی به دوربین صدا و سیما اجازه داده نشد که برای نشست خبری حمید درخشان و مجید جلالی هم دوربین ها وارد سازمان لیگ شوند.
این اقدام فدراسیون و سازمان لیگ، مورد تایید باشگاه ها هم هست. حمید درخشان در همان کنفرانسی که دوربین های تلویزیونی پشت درهایش مانده بودند گفت: «از تصمیم فدراسیون فوتبال برای راه ندادن دوربین‌ها به استادیوم حمایت می‌کنم چرا که آن ها به دنبال گرفتن حق فوتبال هستند.» منصور قنبرزاده مدیرعامل باشگاه نفت و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال هم در این رابطه گفت: «به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیات رییسه فدراسیون بارها گفته‌ام که پرداخت نشدن حق پخش باعث ورشکستگی باشگاه‌ها می‌شود. اکنون بیش از 20 درصد حقوق بازیکنان را نپرداخته‌ایم، چون روی پول حق پخش حساب کرده بودیم. وقتی مساله به شورای عالی امنیت ملی کشیده شده باید تصمیم گیرندگان اصلی کشور آن را به جایی برسانند. راه ندادن دوربین ها به ورزشگاه ها را کاملا تایید می‌کنم. کفاشیان به نمایندگی از باشگاه‌ها این تصمیم را گرفته چون باشگاه‌ها هم مدام از او می‌خواهند که حق و حقوق‌شان را بگیرد.»
امروز مهدی تاج به سازمان صدا و سیما رفت تا آخرین مذاکرات را پیش از عملی کردن تهدید فدراسیون انجام دهد. البته سایت شبکه سوم سیما پخش دو بازی پرسپولیس - سایپا و پدیده - استقلال را در کنداکتور خود قرار داده تا ثابت کند که حتی اگر نسبت به حصول توافق مالی بین فدراسیون و صدا و سیما اطمینان ندارد، اما از این موضوع مطمئن است که با وجود مخالفت فدراسیون، دوربین ها وارد ورزشگاه خواهند شد.
تا به حال، هر سال روال این ماجرا این طور بوده که فدراسیون تهدید می کند. تهدیدش هم جدی است. اما در آخرین لحظات نامه ای، فکسی، ابلاغیه ای، یا حتی یک تماس تلفنی، همه چیز را به هم می ریزد و فدراسیون را مجبور می کند که کوتاه بیاید. حالا هم باید مطمئن بود که فردا دوربین ها وارد ورزشگاه ها خواهند شد، مگر اینکه خلافش ثابت شود.
43 43

منبع: خبرآنلاین
"