دکتر حسام‌الدین آشنا از شاگردان آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق (ع)، دیدگاه اعتدالی و اعتقاد او به پیوند عمیق میان حوزه و دانشگاه را عامل اصلی نشر آثار متنوع و چالش‌برانگیز از سوی انتشارات این دانشگاه دانست.

ایبنا گزارش داد: حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در امور فرهنگی و از شاگردان آیت‌الله مهدوی کنی به حوزه‌های مختلف و متنوعی که آیت الله مهدوی کنی در آنها کتابهایی را به رشته تحریر درآورده است، اشاره کرد و گفت: آثار آیت الله مهدوی کنی، بیشتر به درسگفتارهایی می‌ماند که حاصل سالها تدریس و بازتدریس و تلاش او در حوزه های اخلاقی، اقتصادی، سیاسی و به‌خصوص فقهی است.

استاد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) همچنین،‌ دقت نظر و نکته‌سنجی آیت الله مهدوی کنی را در نگارش کتابهایش، به عنوان مهمترین ویژگی او دانست و گفت: بسیاری از آثار آیت‌الله مهدوی کنی به علت دقت، نکته سنجی و وسواس عمیق او در زمینه اعتبار، صحت و دقت موضوعات علمی، هنوز به انتشار نرسیده است اما آن دسته از آثار منتشر شده از وی، مقبول طبع اکثریت افتاده و به‌ویژه با استقبال مخاطبان جوان همراه بوده است.

دکتر آشنا به نقش برجسته دانشگاه امام صادق (ع) در ترویج و توسعه علوم انسانی اشاره کرد و ادامه داد: نگرش و بینش آیت‌الله مهدوی کنی ــ موسس دانشگاه امام صادق (ع) ــ این مرکز علمی را به یکی از دانشگاه‌های پیشتاز و ممتاز در زمینه انتشار تالیفات محققان و دانشوران و ترجمه‌های نوآورانه و معتبر تبدیل کرده است. انتشار د‌ه‌ها کتاب برجسته از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری این دانشگاه و چاپ آثار استادان گرانقدر آن، نشان‌دهنده نقش پویا و فعال دانشگاه امام صادق (ع) در تولید و بسط علوم انسانی است.

وی همچنین از دیدگاه اعتدالی آیت‌الله مهدوی کنی قدردانی کرد و با تاکید بر نقش آن در توسعه انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) گفت: آیت‌الله مهدوی کنی، اعتقاد عمیقی به پیوند میان حوزه و دانشگاه داشت و همین نوع نگرش، سبب شد تا نشر آثار متنوع، انتقادی و چالش‌برانگیز در دستور کار انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) قرار گیرد.

 

6060

منبع: ایبنا
"