ایسنا نوشت:

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح ساماندهی نیروی انسانی و ضرورت اجرای آن گفت: کیفیت بخشی راهبرد اصلی آموزش و پرورش است.

علی اصغر فانی در پایان نشست مشترک شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور گفت: طی 10 سال آینده قریب به 500 هزار معلم بازنشسته می شوند و برنامه ریزی ما باید به گونه ای باشد در برابر این میزان خروجی 250 هزار نیرو را وارد آموزش و پرورش کنیم تا بتوانیم در یک افق نزدیک از کثرت نیروی انسانی شاغل در این وزارتخانه کم کنیم.

فانی با بیان این که امروز به ازای هر 11 دانش آموز یک معلم مشغول به کار است، ادامه داد: ما با ساماندهی نیروی انسانی و کاهش شاغلین و رسیدن به این مهم که به ازای هر 15 دانش آموز یک معلم داشته باشم قادر خواهیم بود ضمن ارتقای کیفیت آموزش و پرورش به رفاه معلمان هم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان این که رفاه و معیشت معلمان و بحث تجهیزات و فضای این مدارس نیازمند نگاه عمیق، عزم ملی و همه جانبه همه ارکان نظام است، گفت: معلمان علی رغم اینکه در بین کارمندان دولت از بالاترین میزان باسوادی بهره مند هستند متاسفانه برابر شان و منزلتشان از حقوق و رفاه برخوردار نمی‌باشند و من از این جهت شرمنده معلمین هستم.

 

45231

 

منبع: ایسنا
"