وزیران امور خارجه ایران و ۱+۵ تصمیم گرفتند مذاکرات خود را بزودی و طی هفته‌های آینده برای دستیابی به توافق جامع ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرآنلاين به وين، توافق ژنو نیز تا اول جولای ۲۰۱۵ (۱۰ تیر ماه ۱۳۹۴)تمدید خواهد شد. بر این اساس مذاکرات جامع نیز تا این زمان ادامه خواهد یافت و حتی ممکن است زودتر به اتمام برسد. بيانيه مشترک وزراي خارجه تا ساعاتي ديگر منتشر خواهد شد. اگرچه هنوز جزئيات توافق منتشر نشده است اما قرار است به صورت ماهانه بخشي از اموال ايران آزاد شود. خبرنگار خبرآنلاين کسب اطلاع کرده است که طبق اين توافق ماهانه 700 ميليون دلار از اموال ايران آزاد خواهد شد که در مجموع 4 ميليارد و 200 ميليون دلار از اموال ايران آزاد خواهد شد. 

هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در 7 روز گذشته در وین برای دستیابی به توافق جامع تلاش کرد لیکن طرف مقابل به دلیل فشارهای داخلی به ویژه پس از انتخابات اخیر کنگره آمریکا، آمادگی رسیدن به توافق را در این مهلت قانونی نداشت. هم اکنون وزراي خارجه 5 کشور عضو شوراي امنيت سازمان ملل وآلمان به همراه محمد جواد ظريف وزير امور خارجه ايران در وين در حال رايزني هستند. 

 

17503

منبع: خبرآنلاین
"