جان کری قبل از ترک وین در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد.


به گزارش خبرآنلاین جان کری در شروع کنفرانس مطبوعاتی از سازمان ملل و مسئولان اتریش ،کاترین اشتون ، مسئولان محل اقامت و محمد جواد ظریف که معتقد بود بسیار سخت کار کرده تشکر کرد .
او در ادامه گفت که توافق طول می کشد چون نمی خواهیم به هر توافقی برسیم می خواهیم به توافق خوب برسیم ،توافقی که هر دو طرف به آن متعهد می شوند ،دیپلماسی خیلی سخت است در طول چند روز گذشته در وین ما پیشرفت قابل توجهی کردیم .ما در طول 4 ماه سعی می کنیم که به توافق جامع ای برسیم .ولی هنوز اختلاف نظرهایی وجود دارد .که باید آن ها را برطرف کنیم .

او گفت که امروز دنیا بیسیار امن تر از یک سال پیش است .ما نمی خواهیم تا آخر عمر پای میز مذاکذه بمانیم اما الان زمان ترک میز مذاکره نیست .در حال حاضر بازرسی کارشناسان آژانس به سایت ها در ایران امکان پذیر شده و آژانس تاکید کرده ایران به توافق موقت ژنو متعهد بوده واقدامات ایران باعث اعتماد متقابل  شده.و ما در جدی ترین مسائل پیشرفت های داشته ایم .

او در بخشی از سخنانش تاکید کرد که امروز به توافق هسته‌ای با ایران نزدیک شده‌ایم. در موضوع راکتورها نیز تا حدودی نگرانی‌های آمریکا رفع شده است.

او ادامه داد ما درباره جزئیات مذاکرات صحبت نخواهیم کرد.و در پاسخ به ستوال خبرنگاری درباره  مجددا گفت ما درباره جزئیات مذاکرات صحبت نخواهیم کرد.

او در ادامه در پاسخ به خبرنگاری در مورد برداشتن تحریم ها گفت ما بخشی از تحریم ها را برداشتیم و اگر به توافق جامع ای برسیم باز هم در مورد برداشتن بیشتر تحریم ها تصمیم می گیریم.و در نهایت امریکا حاضر است تمام تحریم ها علیه ایران را بردارد.

4545

منبع: خبرآنلاین