یک استاد دانشگاه تهران و کارشناس خودرو گفت: مطابق قانون متوسط سن ناوگان اتوبوس بین شهری باید زیر 10 سال باشد. اما اکنون متوسط سن آن در کشور ما بالای 15 سال یعنی 5 سال بیشتر است و بسیار می تواند خطرناک باشد.

ساسان قربانی درباره ایمنی مسافرت های بین شهری به خبرآنلاین گفت: به نظر من برای کاهش سرعت اتوبوسهای بین شهری باید فرهنگ سازی کرد چون تا زمانیکه در کشور رانندگی و میزان سرعت، با استفاده از نور بالا و بوق خودروها، تعیین تکلیف می‌شود نمی توان کاری کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی رانندگان در جاده های بین شهری تازه کار هستند و با اتوبوسهای فرسوده بین شهری چنان با سرعت حرکت می کنند که حتی اگر تصادفی هم رخ ندهد باز مسافران از نظر روحی و جسمی آسیب می بینند.

قربانی گفت: مطابق قانون متوسط سن ناوگان اتوبوس بین شهری باید زیر 10 سال باشد. اما اکنون متوسط سن آن در کشور ما بالای 15 سال یعنی 5 سال بیشتر است و بسیار می تواند خطرناک باشد. مسافران جان خود را در اتوبوسهای بین شهری در خطر می بینند. ایمن نبودن جاده‌ها،‌ رانندگان تازه‌کار و غیر‌حرفه‌ای و اتوبوس‌های مسافربری و خودروهای غیراستاندارد مسافران را می ترساند و باید مسئولان وزارت راه فکری برای آن داشته باشند.

این استاد دانشگاه گفت: وزارت راه اخیرا کلاسهای آموزشی برای رانندگان بین شهری گذاشته اما گاهی برخی رانندگان خودروهای سواری هم در جاده مشکلاتی را برای رانندگان اتوبوسها پیش می آورند و بنابراین آموزشها باید همگانی باشد.

۴۷۴۷

منبع: خبرآنلاین