تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۰

هویت هیچ ملتی را نمی توان به راحتی تغییر داد مگر با تحولات تاریخی مانند انقلاب.

پس از انقلاب اسلامی و با تغییراتی که در کشور ایجاد شد، حاکمیت تغییراتی را در نام برخی خیابانها و شهرها را داد. مثلا خیابان جردن که به خاطر ساموئل مارتین جردن که یک معلم آمریکایی بود و دبیرستان البرز را تاسیس کرده بود به نام خیابان آفریقا تغییر کرد. از همان سالها دیگر این خیابان به همین نام در تمام نقشه ها و حتی گوگل ثبت شد حالا بماند که هنوز هم برخی نام آن را همان جردن می شناسند.
مردم دیگر در این سالها عادت کرده بودند که آدرس خود را به این نام بدهند و در تمام دنیا این خیابان را به نام خیابان آفریقا بشناسند. اما هفته پیش ناگهان اعضای شورای شهر تهران تصمیم به تغییر نام خیابان آفریقا به نلسون ماندلا گرفتند و این خسابان پس از 35 سال دوباره تغییر نام داد. ناگهان تمام کسانی که در آن خیابان زندگی می کنند متوجه تغییر نام خیابان محل زندگیشان شدند و هیچ کاری هم نمی توانند انجام دهند. چون یک شبه نمایندگان آنها در شورای شهر تصمیم به تغییر گرفتند. این در حالی است که ما این همه خیابان در شهر داریم که به راحتی می توانیم این نام های جدید را بر روی آنها بگذاریم.
شاید به نظر مسئولان و نمایندگان این مسائل عادی و پیش پا افتاده باشد، اما تغییر نام محل زندگی در هیچ کجای دنیا به آسانی امکان پذیر نیست چون تمام نشانی هایی که در گذشته داده شده به آن نام بوده و تمام نقشه های جهان هم آن را به همین نام می شناسند.

منبع: خبرآنلاین