مهر نوشت:

وزیر راه و شهرسازی از افزایش 21 رام قطار در مسیر مشهد برای ایام عزاداری خبر داد و گفت: ایرلان‌هایی که افزایش سرمایه ندهند، تعلیق می‌شوند.

عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش 21 رام قطار در هفته جاری در مسیرهای تهران ـ مشهد، گفت: برای روزهای عزاداری 13 رام قطار در مسیر تهران ـ مشهد، 2 رام قطار در مسیر زنجان ـ مشهد، 2 رام مراغه ـ مشهد و 2 رام تبریز ـ مشهد افزایش می‌یابد. همچنین 10 رام قطار حومه‌ای از شهرهای عطار و نیشابور برای مشهد در نظر گرفته شده است.

وی افزود: علاوه بر قطارهای قبلی که برای ایام اربعین در نظر گرفته شده بود، یک رام قطار دیگر به مسیر تهران ـ قم اضافه شده است که بر این اساس 18 هزار و 650 صندلی روزانه از 27 آذر تا پنجم دی ماه برای ایام عزاداری اختصاص یافته است.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص ارتقای کیفیت خدمات‌دهی ایرلاین‌ها افزود: صنعت هوانوردی از قاعده اقتصادی جدا نیست و اینکه بگوییم بدون افزایش قیمت، کیفیت را افزایش بدهند، صحیح نیست.

آخوندی افزود: همانطور که دیدیم متنوع‌سازی منجر به این شد تا در ساعت‌های پیک تردد، قیمت‌ها افزایش و در غیر از آن، نرخ بلیت کاهش یابد که این می‌تواند فرودگاه‌ها و ایرلاین‌ها را برای برنامه‌ریزی آماده کند.

وی با اشاره به اینکه ایرلاین‌هایی که افزایش سرمایه نداشته باشند، پروانه بهره‌برداری آنها تعلیق می‌شود، بیان کرد: در ایام اربعین شرایط بسیار پیکی برای تقاضا ایجاد شده بود زیرا در یک لحظه چند ده برابر تقاضا افزایش یافت بنابراین وجود برخی از مشکلات طبیعی است.

 

45503

منبع: مهر
"