فارس نوشت:

نماینده مردم قم با بیان اینکه اگر دولت امسال بند «و» تبصره 21 را برای حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی اجرا می‌کرد، شروع خوبی بود، گفت: دولت باید تبعات سیاسی حذف دهک‌های پردرآمد را از دریافت یارانه بپذیرد.

در ادامه برنامه مناظره، امیرآبادی اظهار داشت: بخش‌های مشخصی برای تعیین کردن درآمدها وجود دارد و دولت می‌تواند از اطلاعات این بخش‌ها استفاده کند.

او ادامه داد: به عنوان مثال در صندوق‌های بازنشستگی اطلاعات دریافتی بازنشستگان وجود دارد، یا اینکه در بخش نیروهای لشکری و کشوری و یا حتی در خصوص درآمد طلاب هم اطلاعات درآمدی وجود دارد، یا مثلاً بیمه 800 هزار نفر کارگران ساختمانی مشخص است.

امیرآبادی ادامه داد: به هر حال اگر دولت امسال بند «و» تبصره 21 را اجرایی می‌کرد، قطعاً شروع خوبی بود.

این نماینده مجلس گفت: مهمترین مسأله دولت در این باره اداره سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است؛ دولت باید تبعات سیاسی حذف دهک‌های پردرآمد را از دریافت یارانه بپذیرد.

نماینده مردم قم در مجلس گفت: در همین استان قم ماهانه 52 میلیارد تومان بابت یارانه به مردم پرداخت می‌شود در حالی که ما سال‌ها تلاش کرده‌ایم تا گازرسانی را به یکی از روستاها با هزینه فقط 4 میلیارد تومان عملیاتی کنیم، اما اعتبار کم داریم، در حالی که اگر 10 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شوند، بسیاری از پروژه‌های عمرانی اجرا می‌شود.

 


23231

 

منبع: فارس