رئیس پلیس راهور تهران بزرگ معتقد است تا وقتی استفاده از ماشین شخصی آسانتر و ارزانتر باشد، هرقدر ما خواهش کنیم تا از وسیله حمل و نقل عمومی استفاده کنند کسی گوش نمی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، سرهنگ تیمور حسینی در کافه خبر در مورد استفاده از حمل و نقل عمومی و موارد ترافیک زا در شهر تهران توضیحاتی داد.

او گفت: من همیشه گفتم مردم ما خیلی حسابگرتر از این هستند که منتظر باشند ما چه برنامه ای داریم و بگوییم از وسیله شخصی استفاده نکنید و آنها هم گوش کنند؛ مردم دو دوتا چهارتا بلد هستند. وقتی در تابستان و زمستان برای رسیدن به مقصد کلی سختی می کشند و وقتی حساب می کنند که استفاده از ماشین شخصی آسانتر و ارزانتر است، هرقدر ما خواهش کنیم کسی گوش نمی کند.

او تاکید کرد: پس باید بستر را فراهم کنیم و ناوگان حمل و نقل عمومی کارآمد را در اختیار مردم بگذاریم تا استفاده از وسیله شخصی مانند همه جای دنیا پرهزینه و سخت شود آنوقت خود به خود مردم به سمت حمل و نقل عمومی گرایش پیدا می کنند. بخش قابل توجهی از ترافیک هم به خاطر بی نظمی در رانندگی است.

سرهنگ حسینی با اشاره به اینکه مظاهر و دلایل بی نظمی در رانندگی چند مورد انگشت شمار است ادامه داد: 50 یا 100 مورد نیست اگر بخواهیم لیست کنیم، چهار مورد بیشتر نیست؛ اول نظم و انضباط در تقاطع ها و ایستادن پشت خط است.دوم حرکت کردن بین خطوط و نداشتن تغییر مسیر ناگهانی، حق تقدم عبور و حرکت با دنده عقب و سرعت هم است.

او گفت: اگر بتوانیم یک بسته ترافیکی طراحی کنیم که این موارد را پوشش دهد، می توانیم امیدوارم باشیم بخش قابل توجهی از ترافیک را کم کرده و از تعداد تصادفات هم بکاهیم. چون 80 درصد تصادفات به دلیل رعایت نکردن همین چند مورد است.

رئیس پلیس راهور گفت: به همین منظور با همکاری شهرداری در ابتدا طرح "ایست به احترام زندگی" را طراحی کردیم. سپس در نشست هایی که داشتیم این طرح را برای تقاطع ها و خطوط عابر پیاده وسیعتر کردیم؛ تحت عنوان خط سفید.

او در مورد خط سفید گفت: "خط سفید" به عنوان یک شاخص برای نظم و انضباط است. اگر بخواهی یک متن را روی کاغذ سفید بنویسی نظم و زیبایی ندارد مگر خط داشته باشد. بنده به شخصه معتقدم طرح بسیار موفقی است و منجر به اصلاح فرهنگ رانندگی می شود چون کاملا وسیع است و تقویت و کار آمد کردن حوزه حمل و نقل عمومی را هم در برنامه دارد.


متن کامل این گفت وگو را اینجا بخوانید.


46232

منبع: خبرآنلاین