مهر نوشت:

وزیر بهداشت، گفت: اگر بودجه سال آینده دچار تلاطم و اشکال نشود، کمک ما در بخش دارویی حتما بیش از یارانه ۹۰ درصدی دولت که تاکنون بوده است، خواهد بود.

دکتر سیدحسن هاشمی درباره خدمات دولت به بیماران صعب‌العلاج، اظهارداشت: نهایت تلاش‌مان آرامش بیماران صعب العلاج و خانواده‌های آن‌هاست.

او گفت: سال آینده در کشور مراکزی برای بیماران صعب العلاج مشخص خواهد شد که اینها خدمات جامع به بیماران مبتلا به سرطان از جمله شیمی درمانی و اشعه درمانی ارائه خواهند کرد.

وزیر بهداشت این خدمت را حداقل کار دولت در سال آینده برای بیماران صعب العلاج برشمرد و گفت: سرمایه گذاری‌ امسال ما در ایجاد زیرساخت‌هاست.

هاشمی همچنین اقدامات موسسه نسل امید (مجتمع کنترل اختلالات رشد، تکامل و ناهنجاری‌های زمان تولد) را ارزشمند دانست و گفت: آزمایشگاه نسل جدید تعیین توالی های ژنتیکی یکی از خدمات جدیدی است که در کشور و بلکه در منطقه برای تشخیص اختلالات ژنتیکی جنین بی نظیر است.

او گفت: اینکه مراکزی همچون موسسه نسل امید به همت خیرین و نیکوکاران در کشور گسترش یابند و این خدمات در دسترس همه مردم به ویژه محرومین در نقاط دور دست قرار گیرد امیدبخش است.

هاشمي گفت: امیدواریم توجه دولت به حوزه سلامت روز افزون و این موضوع در دولت‌های آینده نیز تکرار شود.

وزیر بهداشت گفت: واقعیت این است که بیش از دو دهه در بخش خدمات عقب ماندگی داریم، ولی از نظر دانش، در مرز دانش در حال حرکت هستیم.

 


45231

 

منبع: مهر