ایرنا نوشت:

پرواز مشهد - همدان که قرار بود شامگاه جمعه انجام شود به علت نقص فنی هواپیما لغو شد و شماری از زائران به وسیله اتوبوس به همدان بازگشتند.

مدیر عامل آژانس شرکت مسافرتی و خدماتی علیصدر مهر همدان گفت: شماری از مسافران خطوط هوایی مشهد - همدان بوسیله چند دستگاه اتوبوس به همدان عزیمت کردند.

'بهروز دبیران' گفت: همچنین تعدادی از زائران مشهد مقدس نیز قرار شد با اولین پرواز از مشهد مقدس به همدان بازگردند و تعدادی نیز با هواپیما به تهران عزیمت کرده و مابقی مسیر را نیز به صورت زمینی مسافرت کردند.

او گفت: تلاش های زیادی برای برقراری این پرواز صورت گرفت ولی طبق نظر کارشناسان به علت مشکل فنی اجازه پرواز به هواپیمای مشهد - همدان داده نشد و با لغو چندین پرواز در روز گذشته امکان پرواز جایگزین نیز میسر نشد.

مدیر فرودگاه همدان نیز گفت: فرودگاه نقشی در برقراری یا لغو پرواز ندارد تنها ملزم به فراهم کردن زمینه نشست و برخاست هواپیما است با این وجود لغو پرواز را نباید بیانگر ضعف سیستم پروازی برشمرد بلکه این امر بیانگر توجه به ایمنی مسافران است.

'علی کیخایی' گفت: شرکت سیاحتی علیصدر، چارتر کننده پروازهای همدان - مشهد، پس از لغو این پرواز هماهنگی های لازم را برای بازگشت زائران به صورت زمینی و هوایی را انجام داده است.

پروازهای همدان - مشهد با هواپیمای فوکر 100 هر هفته روزهای دوشنبه و جمعه انجام می شود.

 


23231

 

منبع: ایرنا