ایسنا نوشت:

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: طرح پیشنهادی نشستن دو سرنشین در صندلی عقب تاکسی های شهر به عنوان یکی از مطالبات بانوان، به تصویب اعضای شورای شهر نرسید.

معصومه آباد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح را همزمان با بررسی نرخ کرایه تاکسی های درون شهری در شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کردم که متاسفانه مورد توجه اعضا قرار نگرفت.

وی اظهار کرد: متاسفانه تعیین نرخ کرایه تاکسی های دورن شهری تهران براساس تورم و ارزش ریالی است و هیچگاه دراین زمینه به مباحث فرهنگی به عنوان یک مقوله مهم در این زمینه توجهی نشده است.

آباد افزود: این طرح براساس مطالبات بانوان که جمعیت قابل توجهی از جامعه را به خود اختصاص می دهند به شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد شد که متاسفانه مورد توجه و تصویب اعضا قرار نگرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه انتقادات زیادی در خصوص نشستن سه مسافر در صندلی عقب تاکسی ها به ویژه از سوی بانوان مطرح می شود، افزود: حدود 80 هزار خودرو پراید در شهر تهران به عنوان تاکسی در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر فعالیت دارند واین درحالی است که صندلی عقب این خودرو برای نشستن سه نفر طراحی نشده است.

آباد گفت: با حذف سرنشین چهارم(دو مسافر در صندلی عقب) بار مالی زیادی نیز به مسافران تحمیل نخواهد شد.

وی معتقد است تصویب این طرح در شورای اسلامی شهر تهران، با استقبال گسترده مردم به ویژه بانوان همراه خواهد شد.

وی ادامه داد: البته تصویب این طرح در اولویت شورای اسلامی شهر تهران قرار ندارد.

 

45503

منبع: ایرنا
"