قربانی می گوید:«بهتر است که در استفاده از این مربی دقت بیشتری کنیم در ضمن در این فوتبال آنقدر پیشکسوت فهیم و کاربلد داریم که از آنها می توانیم با تشکیل یک کمیته فنی استفاده کنیم.»

سایت فوتبال ایران نوشت:پيروز قرباني مدافع تيم فوتبال صبا با اشاره به حضور كارلوس كروش در تيم ملي فوتبال ايران گفت: ما در اين چند سال نتوانستيم از اين مربي بزرگ در فوتبالمان استفاده كنيم.

قرباني درمورد كارلوس كروش و بحث‌هاي مختلف مبني بر ماندن يا جدايي او از تيم ملي مي گويد: كي‌روش در اين چند سال به تيم ملي نظم داد. آلكس فرگوسن در كتاب خود گفته كه او يك نابغه است، بنابراين كروش نمي‌تواند يك مربي كوچك باشد. من فكر مي‌كنم بيشتر مشكل از طرف ما بود كه نتوانستيم از اين مربي نهايت استفاده را ببريم.

او ادامه مي دهد: من معتقدم در استفاده از كروش استراتژي نداشتيم و نمي‌دانستيم چه هدفي را بايد دنبال كنيم. ما فقط دنبال اين بوديم كه يك اسم بزرگ را به تيم ملي بياوريم. ما بايد در بحث استعداديابي، برطرف كردن مشكلات ساختاري فوتبال ايران، بحث‌هاي آموزشي و خيلي مسائل ديگر از اين مربي استفاده مي‌كرديم، ولي نتوانستيم اين كار را انجام دهيم.

قرباني تأكيد مي‌كند: فوتبال ايران در اين مسائل با مشكلات زيادي مواجه است، پس ما نبايد توقع داشته باشيم كه كي‌روش شق‌القمر كند. فوتبال ورزشي است كه بايد براي موفقيت زياد زحمت كشيد و هيچ‌وقت كار نادرست جواب نمي‌دهد. من فكر مي‌كنم بايد براي ادامه همكاري با كي‌روش يك استراتژي مشخص را تعيين كنيم و نهايت استفاده را از اين مربي ببريم.

مدافع سابق استقلال درمورد اينكه مي‌گويند، كروش درحال تغيير نسل بازيكنان تيم ملي است، مي گويد: من فكر مي‌كنم اين اقدام فقط به شخص كي‌روش برنمي‌گردد، چون بازيكنان ليگ برتر با عملكرد خوب خودشان توانستند نظر كي‌روش را جلب كنند يا به‌نوعي خودشان را تحميل كنند. يكي از نقاط ضعف كروش اين است كه ليگ را در اين چند سال خوب نديد، ولي من فكر مي‌كنم در فصل جاري واقعا ليگ خوبي داشتيم. او بايد با مربيان ليگ برتري تعامل بيشتري داشته باشد.

قرباني در پايان مي گويد: بهتر است كه در استفاده از اين مربي دقت بيشتري كنيم در ضمن در اين فوتبال آنقدر پيشكسوت فهيم و كاربلد داريم كه از آنها مي توانيم با تشكيل يك كميته فني استفاده كنيم.

 

251 41

منبع: فوتبال ایران
"