رییس سازمان سینمایی از برگزار کنندگان جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز تقدیر کرد.

به گزارش ستاد خبری نخستین فیلم های علمی اهواز، حجت الله ایوبی گفت: اکنون اهواز و خوزستان  با توجه به سوابق علمی و دانشگاهی این استان می توانند مدعی داشتن یک جشنواره بین المللی به تمام معنا در این عرصه باشند.

ایوبی رییس سازمان سینمایی روز سه شنبه -7 اسفند- در جریان بازدید از نخستین جشنواره بین المللی فیلم های علمی اهواز در مصاحبه ای با خبر نگار ما گفت: به هر حال یکی از برنامه ها و آرزوهای ما  این است  که درعرصه برگزاری برنامه های فرهنگی تا آن جایی که ممکن است تمرکز زدایی کنیم و بسیاری از برنامه های فرهنگی را در خارج از تهران برگزار کنیم تا  به این بهانه شور و نشاطی در بین اهالی فرهنگ و هنر در رشته های مختلف ایجاد بشود و هم اینکه توجه دولت در سطح کلان  به امکانات و ظرفیت های موجود در استانهای مختلف جلب بشود . نمونه ملموس آن برگزاری همین جشنواره فیلم های علمی اهواز و جشنواره  انجمن سینمای جوان  به نام اروند که در آبادان برگزار شد و باعث ایجاد شور و شوق در بین این جوانان سینما گر استان  شد.

وی در ادامه ضمن تشکر از سینما گران بزرگ و برجسته کشور که با حضور در استان خوزستان، باعث دلگرمی اهالی فرهنگ و هنر در منطقه شدند افزود: برگزاری جشنواره فیلم های علمی در اهواز هم اتفاق بسیار خوبی است و دکتر نشان و دوستان و همکارنشان زحمت زیادی کشیدند و کار خیلی خوبی را سامان دادند .حضور یک جشنواره علمی در ایران جایش خیلی خالی بود و اهواز و خوزستان با توجه به سوابق علمی و دانشگاهی این استان ، می توانند مدعی یک جشنواره بین المللی به تمام معنا در این عرصه باشند.

دکتر ایوبی با خشنودی از برگزاری این جشنواره  ابراز داشت :اینها باعث خوشحالی است و ما در سال 94 یعنی سالی که  در پیش رو داریم سعی  می کنیم تعداد این جشنواره ها را  در نقاط مختلف ایران افزایش بدهیم  و معتقد هستیم که برگزاری این جشنواره ها می تواند شور و شوق و امید را در اهالی فرهنگ و هنر ایجاد کند.

وی در مورد کمک های دولتی و خصوصا سازمان سینمایی به این جشنواره گفت : ما از ابتدا در جریان برگزاری این جشنواره بودیم و برای اخذ مجوز ها همکارهای لازم را انجام دادیم و به برگزار کنندگان جشنواره فیلم اهواز کمک کردیم و باز هم خواهیم کرد و اگر نیاز هایشان را بدانیم حتما بی پاسخ نخواهیم گذاشت.

رییس سازمان سینمایی با ابراز خوشحالی از کم شدن آلودگی هوا ی خوزستان گفت :  بعد از مدتی که با نگرانی و اضطراب خبر های خوزستان، اهواز، آبادان و خرمشهر را با تصاویرخیلی تکان دهنده و دردناکی که از ریزگرد ها و غبار و توفان ها پی گیری می کردیم  ، بحمدالله بعد از ریزش باران رحمت الهی اکنون در فضایی خیلی خوب این همه خبر خوب و دلنشین از فعالیتهای هنری و علمی از خوزستان مخابره شد که باعث خوشحالی است.

5757

 

 

منبع: خبرآنلاین