مهر نوشت:

با بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها در روز جاری شاخص کل بورس ۳۵۸۹ واحد سقوط کرد.

امروز همزمان با بازگشایی نماد پالایشگاه ها در بورس، شاخص کل بورس با نزول ۳ هزار و ۵۸۹ واحد به کانال ۶۱ هزار واحد سقوط کرد.

براین اساس شاخص کل بورس در ارتفاع ۶۱ هزار و ۵۳۲ واحدی قرار گرفت این درحالی است که شاخص بورس در دو روز گذشته روندی مثبت داشت و در روز گذشته در ارتفاع ۶۴ هزار و ۹۸۹ واحدی قرار گرفته بود.

در روز جاری شاخص ۳۰ شرکت بزرگ ۱۱۳ واحد، آزاد شناور سه هزار و ۹۷۷ واحد، بازار اول سه هزار و ۵۷۴ واحد، بازار دوم هزار و ۱۴ واحد و صنعت سه هزار و ۴۲۷ واحد افت کرد.

شاخص کل (هم وزن) ۱۱۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۰۲ واحد و شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) ۱۵۴۸ واحد افت را در معاملات امروز تجربه کردند.

معامله گران بورس و اوراق بهادار تهران امروز بیش از یک میلیارد و ۵۴ میلیون برگ سهم را در بیش از ۴۰ هزار دفعه و به ارزش ۱۶۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش روز بازار به ۲۷۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

گفتنی است: امروز پس از یکسال نماد معاملاتی پالایشگاه‌های نفت اصفهان، نفت لاوان، نفت شیراز، نفت تهران و نفت بندرعباس بازگشایی شد.

پس از ارائه صورت‌های مالی این ۵ پالایشگاه به سازمان بورس، نمادها آنها در بازار سرمایه بازگشایی شد و در پی آن شاخص کل بورس شاهد افت چند هزار واحدی بود.

همچنین نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر، شبریز، تاپیکو و شفن نیز در روزجاری بیشترین تاثیر منفی را بر روند حرکتی دماسنج بازار سرمایه از خود بجای گذاشتند.

 

23503

منبع: مهر
"