پروژه آزادسازی و احداث بیش از هزار هکتار از اراضی تهران ظهر امروز سه شنبه در مجموعه تفریحی تلو اجرا شد.

مدیرعامل سازمان پارک و فضای سبز شهرداری تهران گفت: بیش از هزار هکتار از اراضی اطراف تهران آزادسازی شده است و تا 12 فروردین به عنوان بوستان و تفرجگاه به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما" محمدعلی مختاری در جمع خبرنگاران افزود: در پی اجرای منویات مقام معظم رهبری اقدامات لازم برای آماده سازی و تحویل جنگلها در دامنه جنوبی البرز در محور شمال اتوبان شهید بابایی صورت گرفت .

وی گفت:‌ در نهایت هزار و 316 هکتار از جنگلهای شمال بزرگراه شهید بابایی در مدت کمتر از سه روز به شهرداری تهران تحویل داده شد. از بیستم اسفند شهرداری تهران به صورت جهادی با بیش از سه هزار نیروی کار آماده سازی این اراضی را آغاز کرد. اکنون 20 کیلومتر از این اراضی زیرسازی و آسفالت جاده های آن نیز آغاز شده است.

مختاری گفت: برای این بوستان و تفرجگاه سه هزار نیمکت ، 1500 سطل زباله و 112 سرویس بهداشتی به صورت پیش ساخته در نظر گرفته شده است. همچنین 30 نمازخانه و زمینهای ورزشی چند منظوره تدارک دیده شده است.

مدیرعامل سازمان پارک و فضای سبز شهرداری تهران گفت: قرار است این بوستان تا دوازدهم فروردین به بهره برداری می رسد و امکانات تفریحی و رفاهی برای شهروندان در روز طبیعت در نظر گرفته شده است. از نظر گونه های گیاهی نیز این اراضی گونه های متنوع و بومی نادر دارد.

عکسها: مهر

47282

منبع: مهر