توافق برای رفتن مسالمت آمیز ؛ این جدیدترین واژه از دلایل تصمیم کفاشیان و کارلوس کروش برای جدایی است. کارلوس کروش دو بازی مهمی که از قبل برای شان برنامه ریزی کرده بود را می ماندو بعد می رود.

فرهاد عشوندی:علی کفاشیان حالا خیلی حرفه ای سخن می گوید:« کارلوس کروش حرف های وزیر ورزش را خیلی دقیق خوانده بود و در جریانش بود. شرایط برای ادامه همکاری فراهم نبود و قرار شد ما بعد از بازی با سوئد دنبال مربی باشیم.»

به همین سادگی همه چیز همانی شد که می شد پیش بینی کرد. حالا ایران دو ماه وقت دارد تا سرمربی جدیدی پیدا کند. کسی که دیگر بین مردم محبوب نباشد ، برای فدراسیون تصمیم نگیرد و بتواند رشد ایران در فوتبال آسیا را متوازن با پیشرفت فوتبال هلند و آرژانتین بالا ببرد. این ها نکاتی بودند که وزیر ورزش در آخرین گفت و گوی خود مطرح کرده بود . حرف هایی که پیشتر از سوی علی رضا اسدی دبیرکلی که کفاشیان صراحتا تاکید کرده با نظر وزارت ورزش به فوتبال آمده است ، رودررو به مربی پرتغالی گفته بود. حالا کروش درباره جدایی می گوید:« قرار شد توافقی از پیش هم برویم. من به این دو بازی می روم و بعد از این اردو راه مان از هم جدا می شود. »

او دلیل جدایی اش را خیلی شفاف به نظر وزارت ورزش ربط می دهد. 48 ساعت بعد از حرف های تندش در گفت و گوی اختصاصی با خبرآنلاین درباره اسدی و اینکه می گفت دبیرکل با شمشیر ایستاده تا اخراجش کند ، حالا دیگر همان طور که مسئول جدید اجرایی فوتبال گفته بود ،او سرمربی موقت ایران است. فقط برای دو بازی. با کفاشیان حرف هایش را زده؛«من بااو دوستم اما این تصمیم برای هر دوی مان بهتر است. من نمی خواهم یکی از قاتلین فوتبال ایران باشم.با فشاری که روی ما بود این توافق را کردیم و این برخلاف آرزوها و خواسته‌های ما است و در واقع هم شما و هم همه مردم می‌دانند که چه کسی و به خاطر چه چیزی این کار را انجام می‌دهند. »

حالا او می رود دوباره فیلم سینمایی انتخاب مربی برای تیم ملی آغاز می شود. نمایش به صف شدن اسامی از کاپلو و فرگوسن تا مایلی کهن و هومن افاضلی. از این پس تیم های ملی در مسیری پیش می رود که بتواند پیشرفتی متوازن با فوتبال روز دنیا داشته باشد. چنانچه اسدی دبیرکل جدید گفته است:« من به آمار کاری ندارم و اصلا درباره محبوبیت مربی نباید مردم نظر بدهند. این نخبگان فوتبال هستند که باید برنامه مربی را بررسی کنند و نتایج کارلوس کروش به اندازه کف خواسته های ما هم نبوده است.» واژه ای که مربی تیم ملی گفت در نشست مشترک با دبیرکل از اسدی شنیده است و این دکتر فوتبالی هم تکذیبش نکرد.

حالا او در بازی با سوئد واتریش همراه تیم ملی است اما مربی بعد از او است که باید تیمش را بدون حتی یک بازی تدارکاتی به مصاف حریفان ببرد.

4141

 

 

منبع: khabaronline
"