ویژه نامه نوروزی پنجره نوشت:

بخشهایی از سخنان غلامعلی حداد عادل، نماینده تهران:

-اصولگرايان در آن زمان (سال 82) پيروزي احمـــدي‎نــژاد را پيــروزي خودشـــان مي‎دانستند. طبيعي هم بود. اصولگرايان شعار‎هاي احمدي‎نژاد را شعار‎هاي خودشان مي‎دانستند. به‎تعبير دقيق‎تر برخي از شعار‎‎هاي احمدي‎نژاد جزو شعار‎هاي اصولگرايان بود. ولي به‎تدريج رفتار احمدي‎نژاد سبب زاويه بين اصولگرايان و احمدي‎نژاد شد و در دوره دوم بيشتر شد.
آقاي احمدي‎نژاد هيچ‎وقت خودش را اصولگرا نناميد. اصولگرايان هم هيچ‎وقت دربست پشت سر احمدي‎نژاد قرار نگرفتند و به‎تدريج بر انتقاداتشان اضافه شد. در هر حال در انتخابات مجلس دهم يکي از موضوعاتي که بايد به دقت بررسي بشود، موضوع آقاي احمدي‎نژاد است و من شخصا تصور مي‎کنم آقاي احمدي‎نژاد حاضر به دادن ليستي جداي از اصولگرايان نباشد.

- قطعا عده‎اي طرفدار آقاي احمدي‎نژاد هستند و اگر آقاي احمدي‎نژاد به‎صورت مستقل وارد انتخابات بشود، از سبد آراي اصولگرايان مصرف مي‎کند و اين چيزي است که اصلاح‎طلبان به آن علاقهمند هستند. از تبليغات رسانه‎اي آنها نيز استنباط مي‎شود که به‎دنبال تشويق و تحريک آقاي احمدي‎نژاد براي شرکت در انتخاباتند. اصلاح‎طلبان همه اشتباهات احمدي‎نژاد را به حساب اصولگرايان مي‎گذارند، در عين حال از اختلافات بين احمدي‎نژاد و اصولگرايان هم بهخوبي اطلاع دارند. اين دو کار متضاد را هم‎زمان انجام مي‎دهند.
آن‎ها مي‎دانند که اگر احمدي‎نژاد يک فهرست جداگانه بدهد، اختلاف در بين اصولگرايان ايجاد مي‎شود و آراي اصولگرايان دو شاخه مي‎شود و باعث پيروزي آن‎ها خواهد شد. سياست آن‎ها به وجود آمدن حداقل سه فهرست در اصولگرايان است. يکي آنهايي که تحت عنوان اصولگرايي به احمدي‎نژاد راي مي‎دهند، دسته دوم اصولگرايان معتدل يا اعتدالي که در مرز نزديکي به دولت هستند، يکي هم اصولگراياني که بين اين دو تا هستند. بايد تلاش بکنيم اين اتفاق نيفتد. تصور مي‎کنم که آقاي احمدي‎نژاد با درک اين واقعيت تصميم به ارائه ليست جدا ندارند و راسا وارد انتخابات نخواهند شد.

-- همين موضوع آقاي رحيمي متعلق به دوران معاون اولي ايشان بود و چون آقاي احمدي‎نژاد موافق اين محاکمه نبود، محاکمه به تعويق افتاد و بعد از دوره دوم رياست‎جمهوري انجام شد و نتيجه آن اعلام شد.
- اطلاح‎طلبان پشت نقاب اعتدال به ميدان خواهند آمد و مايلند موفقيتهاي احتمالي آقاي روحاني را در سبد خودشان بريزند. مثلا اگر اوضاع اقتصادي در اثر رفع تحريم‎ها خوب بشود قطعا همين، يک فرصت تبليغاتي در اختيارشان ميگذارد و البته اين‎طور نيست که ما هم مخالف موفق شدن مذاکرات باشيم، ما دوست داريم آقاي روحاني و تيمش در مذاکرات موفق بشوند و اين تحريم‎‎هاي ظالمانه برداشته بشود، اوضاع اقتصادي مردم بهتر و کشور بهتر اداره بشود. هر کس اين مملکت را خوب اداره کند دستش را ميبوسيم و کمکش هم ميکنيم.

 


23231

 

منبع: پنجره