این یک نوشته منتقدانه است از علی حق شناس ، عضو هیات رئیسه پیشین انجمن ورزشی نویسان ایران.

علی حق شناس - روزنامه نگار آزاد ورزشی - روزهايي كه به تيم هايي نظير افغانستان "تِپُ تپ" گل مي زديم و تركيب "محمد مايلي كهن - محمد خاكپور" در عرش سير مي كردند تمام شد. در نخستين بازي جدي تيم ملي اميد دانستيم و ديديم كه سپردن كار به دست يك مربي ايراني کم تجربه چه فاجعه اي در پي دارد. شش تا حرف اصلي بعد از باخت تيم ملي اميد به عربستان چنين است؛

1. تفاوت محمد خاكپور و كارلوس كروش را ديديد؟ آقاياني كه فكر مي كردند در اين چهار سالي كه كروش به ايران آمده ، مربيان ايراني ناگهان صاحب علم فوتبال روز جهان شده اند ، تيم ملي اميد را تحويل بگيرند.

2.  وقتي حكم ممد خاكپور را زدند و صداهاي معترض بلند شد، موافقان خاكپور مي گفتند: اذيتش نكنيد، بچه خوبي است!او هنوز هم بچه خوبي است، اما محمد خاکپور تجربه مربیگری نداشت آن چنان كه شايد محمد مايلي كهن هم مرد خوبي باشد، اما سالهاست كه ديگر مربي موفقی نيست. ما به مربي خوب نياز داريم، نه به آدم خوب.

3. تفاوت خاكپورها و مايلي كهن ها با يكي چون كروش را مي توانيد در تغيير كيفيت بازي سردار آزمون ببينيد. اين سرداري كه در تيم ملي اميد ديديد چه شباهتي داشت؟ به آن مهاجمي كه در استراليا و زير نظر كروش چه شباهتي داشت؟ به آن مهاجمي كه در استراليا و زير نظر كروش توانست رضا قوچان نژاد را نيمكت نشين كند؟اين تغيير كيفيت بازي اتفاقي نيست، مربي با مربي فرق دارد.

4.  تيم ملي اميد به عربستان باخت. در اين شكست نقش جناب مايلي كهن به عنوان مديرفني را نبايد ناديده گرفت. ايشان يك بار ديگر در زمان دادكان  جلوي صعودتيم ملي اميد آن روزهاي ايران به المپيك را گرفت! او که خاکپور گفته است به دلیل تجربه ناکامی اش با تیم امید به کنارش آورده بود تا دیگر شکست را تجربه نکنند.

5. راستي، كسي از جهانبخش خبري دارد؟ اصلاً او را در برابر عربستان ديديد؟ اگر جهانبخش را ديديد سلام كروش و خاكپور و كاشاني و مايلي كهن و اسدي و كفاشيان و گودرزي را به او برسانيد!

6.  پيشنهاد اكيد  براي تقويت تيم ملي اميد و افزايش توان اين تيم فقط اين است كه به كروش بيشتر فحش بدهند، بلكه با فحش دادن بيشتر به او راه صعودمان به المپيك باز شود! كتك زدن هم آزاد است. 

4141

منبع: khabaronline