تیم ملی فوتبال ایران با نتیجه سه بر یک به سوئد باخت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مسابقه دوستانه ایران - سوئد پیش از اینكه شروع شود، حول محور زلاتان ابراهیموویچ می‌گشت. ستاره تیم ملی سوئد كه مدتی در مسابقات دوستانه تیم ملی كشورش شركت نمی‌كرد، به دلیل محرومیت از حضور در لیگ فرانسه، تصمیم گرفت در مسابقات دوستانه كشورش حاضر شود و سرمربی این تیم هم زلاتان را از دقیقه اول مقابل ایران قرار داد.
زلاتان كه از اول در تركیب قرار گرفته بود، خیلی زود كارآیی بالایش برای تیم ملی سوئد را نشان داد و در دقیقه 11 دروازه ایران را با یك ضربه سر زیبا باز كرد. البته در این صحنه پای علیرضا حقیقی لیز خورد و او نتوانست خودش را به موقع به توپ برساند. دست حقیقی زمانی با توپ برخورد كرد كه توپ از خط گذشته بود. اگر حقیقی روی زمین سر نمی‌خورد، گرفتن ضربه سر زلاتان خیلی هم مشكل نبود. در هر حال بازی یك بر صفر به سود سوئدی‌ها شد؛ آن هم با گل زلاتان ابراهیموویچ، یكی از بهترین بازیكنان فوتبال جهان.
زمان زیادی از این گل نگذشته بود كه ایران گل دوم را هم خورد. ماركوس برگ در دقیقه 20 روی پاس زلاتان دروازه ایران را باز كرد تا سوئد سوار بر بازی شود. اما بازیكنان ایران روحیه خود را از دست ندادند. دو دقیقه بعد از این گل، وحید امیری پشت محوطه جریمه سوئد صاحب توپ شد و با پیش بردن توپ، خودش را به محوطه جریمه حریف رساند. مدافع سوئد روی او خطا كرد و داور پنالتی گرفت. جواد نكونام در 151 امین بازی ملی‌اش پشت این توپ ایستاد و ضربه پنالتی را تبدیل به گل كرد. ایران با این گل به بازی برگشت.
ایران كه با این گل اعتماد به نفس خود را بازیافته بود، پس از آن بهتر كار كرد. بازیكنان ایران با اعتماد به نفس سعی می‌كردند سوئدی‌ها را دریبل كنند و تا دقیقه 30 دو موقعیت نه چندان حساس هم برای ایران به دست آمد كه از دست رفت. در دقیقه 35 هم ضربه سر سیدجلال حسینی را دروازه بان سوئد مهار كرد. نیمه اول با همین نتیجه دو بر یك به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم، امیرحسین صادقی به جای پورعلی گنجی وارد زمین شد. سرمربی سوئد هم تصمیم گرفت زلاتان را از زمین بیرون بكشد تا به قول عادل فردوسی پور از دست او خلاص شویم! با بیرون رفتن زلاتان، حملات سوئد هم كم خطرتر شد. گرچه نزدیك بود در دقیقه 54 ضربه سر بازیكن سوئد دروازه ایران باز شود اما باز هم نبودن زلاتان خیال تیم ملی ایران را راحت‌تر می‌كرد. در دقیقه 57 پرتاب اوت بلند آندرانیك تیموریان در محوطه 6 قدم سوئد به رضا قوچان‌نژاد رسید كه او با یك تاثیرگذاری كوچك روی توپ، توپ را از میان پاهای دروازه بان سوئد رد كرد اما با بدشانسی توپ او به تیر دروازه خورد.
در دقیقه 75 جواد نكونام زننده تك گل ایران جای خود را به امید ابراهیمی داد. بعد از او آندرانیك تیموریان كاپیتان ایران شد. سوئدی‌ها در دقیقه 89 هم دروازه ایران را باز كردند تا با نتیجه سه بر یك برنده شوند. گرچه سوئد با همان دو گلی كه یكی از آن‌ها را زلاتان زد و دیگری روی پاس گل این بازیكن به ثمر رسید هم ایران را شكست می داد. ایران بازی را با نتیجه سه بر یك باخت  تا در آخرین مسابقه ای كه كروش روی نیمكت تیم ملی می نشیند، شكست را تجربه كنیم.

43 43

منبع: خبرآنلاین
"