مهر نوشت:

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از فعال شدن سامانه بارشی از امشب در بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور خبر داد.

احد وظیفه  افزود: سامانه بارشی فعال بر روی کشور، امروز در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل شمالی، دامنه های البرز مرکزی و بخش هایی از مرکز، سبب بارش باران، همراه با رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد، بارش تگرگ خواهد شد.

به گفته وی، این سامانه به تدریج از امشب سبب بارش پراکنده در بخش هایی از شمال شرق و شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز یکشنبه به طور موقت از میزان بارش در شمال غرب کاسته شده و این سامانه در سواحل شمالی، دامنه های البرز، مناطق غرب، جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و بخش هایی از مرکز و شمال شرق فعال بوده و از بعد از ظهر فردا مجددا شمال غرب را در بر خواهد گرفت.

وظیفه تصریح کرد: در ۲۴ ساعت آینده دریای خزر و روز دوشنبه خلیج فارس مواج خواهند بود.

وی افزود: طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور وزش باد پیش بینی می گردد که در روز دوشنبه وزش باد در استان های تهران، قم، سمنان و اصفهان، تشدید خواهد شد.

به گفته وظیفه، تصاویر دریافتی از ماهواره نشان می دهد که وزش باد شدید و بروز گرد و غبار در استان های واقع در جنوب غرب، برخی نقاط غرب و جنوب کشور، طی امروز و فردا منجر به کاهش دید در این نواحی خواهد شد.

وی افزود: آسمان تهران برای روز یکشنبه، نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعات روز همراه با وزش باد و بارش باران و رعدو برق پیش بینی می شود.

 

23503

منبع: مهر