آذربایجان شرقی: به همت سازمان پارکها و فضای سبز تبریز، کاشت لاله های رنگی در پارک ائل گلی تبریز جلوه و فضای خاصی به این مکان تفریحی بخشیده است.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، اردیبهشت را ماه بهشت خوانده اند که در میانه های بهار با رویش گلها و درخشش رنگ های زیبا زیر تلالو نور خورشید می تواند رخوت و خستگی را از تن هر شهروند کم حوصله ای به در کند.
حالا حکایت لاله های تبریز به مدد تصاویر و شبکه های متعدد اجتماعی در بیشتر شهرهای ایران پیچیده و حتی شهروندان تبریزی را هم سر ذوق آورده است.
360 هزار پیاز لاله که از زمستان سال گذشته در اطراف استخر ائل گلی کاشته شدند و با شروع بهار آرام آرام سر از زمین بیرون آورده و با آغاز اردیبهشت با لبخند بیشتری به میهمانان و بازدیدکنندگان خود خوش آمد می گویند.

اگر تا پیش از این تبریزی ها به دیدن گلهای بنفشه و شب بو و...در ائل گلی عادت کرده بودند و کاشت این گلها به رسمی معمول و متداول در این تفرجگاه تبدیل شده بود، حالا ولی این سنت شکنی در گام نخست خود با کاشت لاله های رنگارنگ آغاز شده است.
لاله هایی که زیر نظر کارشناسان فضای سبز و با بهترین و دقیق ترین طراحی به طور منظم در چهار ضلع اطراف استخر ائل گلی کاشته شده اند و چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کنند.
محمدحسین حسن‌زاده، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز پیش از این وعده داده بود: با کاشت این تعداد پیاز لاله، بهار امسال شاهد رونمایی چهره‌ای جدید و متفاوت از پارک بزرگ ائل‌گلی خواهیم بود.
وی با بیان اینکه نخستین بار است این حجم از لاله در سطح تبریز کاشته می‌شود، تشریح کرد: این گل‌های لاله که پیاز آنها هلندی است، در 18 نوع و 20 رنگ مختلف در حال کاشت هستند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز در ارتباط با میزان سازگاری این لاله‌های هلندی با شرایط آب و هوایی تبریز، گفت: این پیازها طبق استانداردهای کشورهای مختلف مثل ترکمنستان که شرایط جوی مشابه تبریز دارد در عمق 20 تا 30 سانتی متری کاشته شده است و تا دمای منفی 35 درجه مقاومت دارند.
وی با اشاره به اینکه این گلهای لاله با رنگ‌های مختلف چهره جدیدی به پارک ائل‌گلی داده اند، افزود: رسالت سازمان پار‌ک‌ها ایجاد شهری شاداب و زیبا برای شهروندان تبریزی است.
از سوی دیگر ، لاله های ائل گلی این روزها تبدیل به فضایی برای بازدید شهروندان نیز شده است، به طوری که مردم در ساعات مختلف تنها با هدف دیدن این مجموعه رنگی راهی این پارک می شوند.

منبع: khabaronline