تعرفه های بندری با تغییرات جدید از اول خرداد ماه سال جاری اجرایی می شود.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی از اصلاح تعرفه های بندری خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین جلیل اسلامی، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به این مطلب گفت: در تعرفه های جدید اصلاح منطقی رعایت شده که تغییرات قابل توجهی در آن مشاهده می شود.

جلیل اسلامی افزود: تغییرات مطلوبی اتفاق افتاده و اساس کار مشابه مبنای تعرفه ای است که در دنیا وجود دارد.وی تصریح کرد: علاوه بر آن در حال تحقیق بر روی الگویی هستیم  که معمولا در ترمینال ها و بنادر برای حجم مشخصی از ترافیک کانتینری و غیر کانتینری مرسوم است که نتایج آن در طول سال اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش ارزی افزایش سنواتی ابلاغ نکرده ایم یادآور شد: غیر از مواردی که در کتابچه تعرفه سازمان بنادر رسما ابلاغ شده، تخفیف های چهارگانه ای هم برای سایز کشتی ها، میزان کانتینر ورودی، THC و ترانشیپ منت در نظر گرفته ایم.

اسلامی خاطرنشان کرد:علاوه بر موارد عنوان شده برای الگوهای خاص ترافیک می توان جدا از موارد قید شده در کتابچه، در قالب توافق جداگانه عمل کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: ضمن اینکه حجم کتابچه تعرفه ها به نصف کاهش یافته سعی کرده ایم به حدی شفاف سازی و خلاصه سازی رعایت شود که پیچیدگی های قبلی به حداقل برسد و استنباط از آن آسانتر شود.

معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر در پایان گفت: با اعلام تعرفه های جدید که از ابتدای خرداد ماه اجرایی می شود، سال 94 نقطه شروع تغییرات بنیادین در ساختار تعرفه ای عملیاتی بنادر خواهد بود. 

3939

منبع: خبرآنلاین
"