معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: نیروی انتظامی وظیفه دارد با افراد مسئله‌دار، خوانندگان ضدانقلابی و آنها که در جریان فتنه سال ۸۸ به ساز آمریکا و انگلیس خواندند و رقصیدند با جدیت برخورد کند.

به گزارش تسنیم، سردار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح در نشست معاونان اجتماعی نیروی انتظامی سراسر کشور، گفت: یکی از وظایف نیروی انتظامی جلوگیری از تعمیق چالش‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و جلوگیری از ورود آنها به عرصه تهدید‌گری نظام است.

وی گفت: ایجاد بی‌تفاوتی‌ در برخی دستگاه‌ها نسبت به روند تحولات فرهنگی اجتماعی کشور و بی‌توجهی به مسئله بسیار مهم امر به معروف نهی از منکر موجب تبدیل آسیب‌ها به بحران و تهدید می‌شود و این یک وظیفه همگانی است که در برابر آن باید مقابله جدی صورت پذیرد و لذا نیروی انتظامی هم به‌لحاظ مأموریت و وظیفه و هم به‌عنوان یک دستگاه متعلق به نظام و انقلاب وظیفه دارد با مظاهر فساد، فحشا، آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها قاطعانه مبارزه کند.

معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح افزود: در حکومت دین‌پایه جمهوری اسلامی ایران، همه رکن‌های نظام بر پایه دین معنا و مفهوم می‌یابند و بر این اساس نیروهای مسلح وظیفه دارند از یک طرف فضای مسلمانی، تدین، غیرت، معرفت و بصیرت را در سازمان‌های خود تقویت کنند. از طرف دیگر باید از ارزش‌ها و باید و نبایدهای نظام پاسداری به عمل آورند.

سردار جزایری گفت: نگاه نیروی انتظامی به ولی فقیه و قوانین واضح و آشکار الهی و قوانین موضوعه ناشی از آن است و خود را مقلد می‌داند نه مجتهد، منبع تقلید و اجتهاد خود را ناشی از ولی فقیه و رهبری می‌داند و لذا سایرین بایستی خود را با این رویه و خط‌مشی هماهنگ کنند.

فرمانده قرارگاه جنگ نرم اظهار داشت: نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت است و نقشی بی‌بدیل در امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی و روحی و روانی در جامعه دارد، با قاطعیت باید نسبت به ارتقای این نقش حساس خود اهتمام ورزد و مراقبت کند نگاه‌های غیرهمساز تأثیری در روحیه و انگیزه و انقلابی‌گری کارکنان خدوم این نیرو نداشته باشد.

سردار جزایری در پایان گفت: اگر جلوی گناه، بی‌قانونی، فساد و فحشا به‌خصوص جلوه آشکار و علنی آن گرفته نشود و قبح این‌گونه ناهنجاری‌ها شکسته شود، روی «کارآمدی نظام» و نیز «اعتماد اجتماعی» تأثیر منفی خواهد داشت و نیروی انتظامی هرگز به این بلیه راضی نخواهد شد.

وی در حاشیه این نشست و در سؤال پیرامون برگزاری بعضی از کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها، اظهار داشت: نیروی انتظامی وظیفه دارد با افراد مسئله‌دار، خوانندگان ضدانقلابی و آنها که در جریان فتنه سال 88 به ساز آمریکا و انگلیس خواندند و رقصیدند و با هرگونه بی‌بندوباری با جدیت برخورد کند. سازمان‌های متولی دقت کنند که فراتر از این مقررات عمل نکنند.

 

1717