در دنیای ارتباطات، زندگی سخت شده است. یعنی پیچیده تر شده است. پیچیده تر از زمانی که جوانان یک محل دور هم جمع می شدند و گل کوچک بازی می کردند. اکنون علاقمندی‌های جوان آنقدر تغییر کرده که جامعه شناسان هم سردرگم شده اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ توسعه فناوریها سبب شده تا تغییرات بنیادی در شیوه زندگی به وجود آید. تکنولوژی و حواشی آن هرچند فواید بسیاری دارد، اما دارد آسیبهایی را به زندگی ها وارد کرده است. ۱۷-۱۸ میلیون ایرانی اکنون در فضاهای مجازی سیر می کنند. ناگفته پیداست که عمده این جمعیت هم از جوانانی هستند که اینترنت و شبکه های مجازی و موبایلی را جذاب‌ترین سرگرمی این روزهایشان یافته اند.

همین سرگرمی اما سبک زندگی را به شدت تغییر داده است. سبک زندگی امروز جوانان و علاقمندی‌هایشان آن چیزی نیست که ۱۰ سال پیش وجود داشته است. حتی سرعت تغییر سبک زندگی آنقدر بالاست که از تغییر نسل ها هم پیشی می گیرد. در این بین خانواده ها کمتر با هم صحبت می کنند.

این تغییرات بیشتر در زندگی جوانان تاثیرگذار بوده است چون فضای مجازی و سایت ها باعث به وجود آمدن شرایطی شده که در آن اوقات فراغت از اشکال سنتی جدا شده و به نوعی رسانه ای و خانگي شده است.

در مورد تغییر سبک زندگی جوانان ایرانی و تغییرات آن در دنیای امروز میزگردی با حضور داوود نوری رئیس ستاد بزرگداشت هفته جوان در وزارت وزش و جوانان، نیره توکلی استاد دانشگاه و جامعه شناس و هادی معتمدی، روان شناس در حوزه آسیبهای اجتماعی برگزار می شود.

اما به نظر شما سبک زندگی جوانان چه تغییری کرده است و اکنون چگونه است؟ اگر دراین باره سوالی دارید می توانید در بخش نظارت همین خبر برای ما بفرستید تا از میهمانانمان بپرسیم. 

47232

منبع: خبرآنلاین