به گزارش ایرنا، استاندار چهارمحال و بختیاری در مراسم بهره برداری از جاده جایگزین سد کارون 4 اظهار داشت: پروژه سد کارون 4 از سال 80 آغاز شد و تا قبل از آبگیری این سد، جاده اصلی شهرکرد به خوزستان از محور اردل از مسیر این سد عبور می کرد.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: این جاده به طول 164 کیلومتر مسیر تردد از شهرکرد به ایذه را فراهم می کند.
به گفته وی، این جاده نسبت به مسیر شهرکرد - لردگان - خوزستان 50 کیلومتر کوتاه تر می باشد و باعث کاهش بار ترافیکی مسیر لردگان به خوزستان که از محورهای حادثه خیز استان است، می شود.
سلیمانی دشتکی افزود: بازگشایی این محور ارتباطی نقش مهمی در بهبود ارتباط زمینی مناطق مرکزی کشور به استانهای خوزستان دارد.
استاندار چهارمحال وبختیاری تصریح کرد: پل کارون 4 نیز برزگترین پل زیرقوسی و معلق خاورمیانه است .
سلیمانی دشتکی ادامه داد: سازه این پل سه هزار و 875 تن وزن دارد و بر روی دریاچه سد کارون 4 احداث شده است.
وی تصریح کرد: به دلیل برخورداری از طول عرشه 378 متری، طول دهانه300 متری و ارتفاع 62 متری از سطح دریاچه سد، این پل عنوان بزرگترین پل زیر قوسی کشور را از آن خود کرده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این مراسم گفت: بهره برداری از این پل قوسی و جاده های اطراف آن کاهش بار ترافیکی و افزایش ایمنی تردد درمحور بروجن - لردگان به خوزستان و بهبود تردد از شهرستانهای اردل، فارسان، کیار و شهرکرد به سمت خوزستان را به دنبال دارد.
قاسم قاسمی با تشریح مشخصات فنی این پروژه گفت: در این مسیر که باند کندرو نیز در برخی محدوده های آن احداث شده، اصلاح نقاط حادثه خیز صورت گرفته است.
قاسمی ادامه داد: برای اجرای طرح جاده جایگزین سد کارون 4، وزارت نیرو حدود یکهزار میلیارد ریال و اداره کل راه و شهرسازی نیز 70 میلیارد ریال هزینه کرده اند.
وی تصریح کرد: جاده اطراف پل قوسی به عنوان فرعی شریان درجه یک محسوب می شود و ضرورت دارد که از لحاظ فنی تکمیل و به جاده اصلی تبدیل شود.
قاسمی گفت: با افتتاح جاده جایگزین سد کارون 4، 30 درصد ترافیک جاده شهرکرد - بروجن - لردگان کاهش می یابد.
این پل در فاصله 180 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در مسیر استان خوزستان قرار دارد.
معاون اول رییس جمهوری پس از افتتاح جاده های جایگزین سد کارون 4، برای بازدید از یک شرکت تولید کاشی عازم شهرستان بروجن شد.
4646