برگزاری نمایشگاههای بهاره، تنظیم بازار میوه و مرکبات مورد نیاز شب عید و نظارت و بازرسی، سه محور و برنامه اصلی وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار در ایام منتهی به پایان سال را تشکیل میدهد.
محمدصادق مفتح،معاون وزیر بازرگانی،برگزاری نمایشگاههای بهاره را یکی از محورهای اصلی تنظیم بازار شب عید عنوان کرد و اظهار داشت:پیشبینی میشود که در سال جاری در حدود 320 نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کشور برگزار شود که از نظر تعداد نمایشگاهها نسبت به سال گذشته بیش از 5 درصد و از نظر تعداد غرفهها بیش از 15 درصد رشد خواهد داشت.