از غیر قانونی اعلام شدن تاکسی سرویس آنلاین Uber در ریودوژانیرو تا سقوط سهام «علی بابا»؛ را در بخش «مروری بر برجسته ترین اخبار دنیای آی تی» مورخه پنجشنبه 5 شهریور 1394،می‌خوانیم:

 

شماره 1 - آیا می‌دانید کمپانی Best Buy/بست بای در امریکا با بیش از 1050 فروشگاه توانسته است رکورد فروش اپل واچ یا همان ساعت اپل را کسب کند؟

شماره 2 - یک گروه از نویسندگان معروف در اتحادی ناگهانی،علیه فروش کتاب‌هایشان توسط آمازون شاکی شده و به وزارت دادگستری امریکا علیه این خرده‌فروش پناه برده‌اند.

شماره 3 - روسیه چند ساعت پس از فیلتر کردن ویکی پدی‌ای روسی از کرده خود پشیمان شده و سایت ویکی‌پدیا را مجدداً باز کرد.

شماره 4 - اشتباه طراحان سامسونگ در طراحی قلم نوت 5 باعث شده تا اعتماد مشتریان نسبت به این فبلت کم شود و مشتریان آمریکایی در خرید این محصول به شک بیفتند.

شماره 5 - آیا می‌دانید فروشگاه اینترنتی نوظهور لندنی بنام Shopa که توانسته بود 6.9 میلیون پوند سرمایه را به خود جلب کند، کرکره‌های خود را پایین کشید و برای همیشه تعطیل شد.

شماره 6 - مقامات شهری ریودوژانیروی برزیل سرویس آنلاین تاکسی Uber را غیرقانونی اعلام کردند. شهردار طرف 15 روز باید این تصمیم را به اجرا بگذارد.

شماره 7 - آمازون سرویس جدید دلیوری غذا را برای اولین بار مورد آزمایش قرارداد.فعلاً این سرویس برای کارکنان خود در سیاتل راه‌اندازی شده و اگر موفق شود آن را در سراسر امریکا و شاید جهان گسترش دهد.

شماره 8 - سقوط ارزش سهام کمپانی «علی‌بابا» باعث واکنش مدیر اجرایی (دانیل ژانگ) شد و وی خطاب به سهامداران گفت نگران نباشید! علی‌بابا با درآمد سالیانه 76 میلیارد دلار بزرگ‌ترین سایت تجارت الکترونیک در جهان را دارد.(آمازون لقب بزرگ‌ترین خرده‌فروش اینترنت جهان را یدک می‌کشد و علی‌بابا عمده‌فروشی می‌کند)

شماره 9 - نسخه جدید مایکروسافت آفیس 22 سپتامبر عرضه می‌شود.

شماره 10 - اسنپ چت، مدیر مالی /CFO جدیدی بنام «دریو وولرو» را به استخدام درآورد. Snapchat سایت به اشتراک‌گذاری عکس و سرویس‌دهنده شبکه اجتماعی است که روی موبایل‌های اندرویدی و اپلی کار می‌کند.

 

 

5656

 

 

منبع: خبرآنلاین
"