وزیر نیرو با حضور در روستای فهرج از روستاهای بخش مرکزی شهرستان یزد، مجتمع آبرسانی ولایت یک را افتتاح کرده و عملیات خط انتقال آب به شهرستان بهاباد نیز با تماس تلفنی وزیر نیرو، به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان در ادامه سفر یک روزه خود به استان یزد با حضور در روستای فهرج از روستاهای بخش مرکزی شهرستان یزد، طرح مجتمع آبرسانی ولایت یک را افتتاح کرد.
با بهره برداری از این طرح، آب شرب روستاهای فهرج، شهدا و علی‌آباد دشتی تامین خواهد شد.


خط انتقال این مجتمع به طول ۷/۵ کیلومتر و شبکه توزیع آن نیز ۱۰ کیلومتر است و این مجتمع مجهز به ایستگاه پمپاژ، مخزن هوایی ۲۰۰ مترمکعبی، مخزن زمینی ۲۵۰۰ مترمکعبی و ۱۷۰۰ مترمربع ساختمان و تاسیسات است که با اعتبار ۴۴ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.


وزیر نیرو همچنین با تماس تلفنی با شهرستان بهاباد، دستور افتتاح طرح انتقال آب به این شهرستان با تخصیص ۳۰ لیتر در ثانیه آب انتقالی، را صادر کرد.
خط انتقال این طرح ۷۸ کیلومتر و مجهز به ۱۴ ایستگاه پمپاژ است که ۵ ایستگاه آن مجهز به سیستم تعدیل فشار هر کدام با حجم ۲۰۰ مترمکعب است.
یکی مخزن هزار مترمکعبی ذخیره بین راهی و یک مخزن ۵ هزار مترمکعبی ذخیره انتهای مسیر از دیگر مشخصات این طرح آبرسانی است.

این طرح همچنین شامل اجرای خط برق ۲۰ کیلوولت برای تامین برق مورد نیاز خط انتقال نیز است.
هدف از اجرای این طرح بهبود کیفیت آب شرب مشترکان و جبران کمبود آب شرب شهر بهاباد است که با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار، اجرایی شد.


خط انتقال آب به شهرستان بهاباد از طریق لوله‌های چدن داکتیل به قطر ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیم‌تر اجرا شده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها