امروزه چرم کالای لوکس و قیمتی شناخته شده است و دیگر به دلیل قیمت بالای چرم در طراحی و مد جایی ندارد و باید نسبت به پوشاک دیگر قیمت معقول تری داشته باشد تا مردم بخرند.
به گزارش خبر گزاری خبرآنلاین سعید شاد کام، عضو هیئت مدیره تولید کنندگان و صادر کنندگان پوست در برنامه تلویزیونی روزآمد شبکه ۵ در مورد وضعیت صنعت چرم کشور توضیح داد:«کاهش چشم گیر قیمت جهانی چرم بسته به ۲ عامل بزرگ است. اول تقاضای جهانی برای چرم کاهش یافته و جزو مزیت های ثانویه محسوب می شود، مزیت های اولیه افراد نیست و یک کالای لوکس و لاکچری محسوب می شود که ما تولید می کنیم.»
او ادامه داد:« مطلب دوم بر می گردد به رکود حاکم بر اقتصاد جهانی حتی کشور های صنعتی و بزرگ. اگر اقتصاد آمریکا را جدا کنیم این رکود باعث شده تقاضا کم شده است و کشوری مانند چین که کشور بزرگ و صنعتی بوده و تقاضای بزرگی داشت برای این کار امروز از خریداران ما رفته است. »
وی راجع به متمرکز شدن کشور به مزیت های تولید نهایی صنعت چرم و صادر کردن کیف، کفش و محصولات نهایی گفت:«وقتی در بخش تولید چرم بحث می کنیم به دو گروه تقسیم می شوند. چرم سنگین و سبک. من در خصوص چرم سبک توضیح دهم. استحصال کارخانه در حاصل کشتن ۲۰ راس دام در سال در نظر گیریم یعنی ۲۰ میلیون جلد پوست بز و گوسفند داریم. ۲ تا ۵ درصد این نیاز داخل کشور است و تبدیل به محصول نهایی عرضه می شود و اگر برای صادرات ۹۵ درصد ۱۹.۵ میلیون پوست داریم که آن را آماده کنیم.»
وی در ادامه گفت:«برای صادرات دو مولفه مهم وجود دارد. جنس با کیفیت و بازار رقابتی که به سایر کشور این جنس را صادر کنیم بازار یابی کنیم و به رشد برسانیم.»
224