شارلوت چرچ خواننده و فعال چپ‌گرای بریتانیایی اعتقاد دارد تغییرات آب‌وهوا سبب‌ساز بحران و درگیری‌های سوریه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اظهارات این خواننده در تلویزیون بی‌بی‌سی با واکنش مردم در شبکه‌های اجتماعی روبه‌رو شد و او را واداشت تا پاسخ منتقدان خود را در توئیتر بدهد. چرچ که یکی از مخالفان جدی سیاست‌های ریاضتی دولت بریتانیا است، با شرکت در برنامه‌ای در شبکه‌ی بی‌بی‌سی گفته بود که گرمایش جهانی یک فاکتور مهم در به وجود آمدن درگیری‌های سوریه است.

یک کاربر توئیتر درباره سخنان چرچ نوشته است : «بی خیال تروریسم و عوامل دیگر، بر اساس گفته‌های شارلوت چرچ کارشناس روابط بین‌الملل، تغییرات آب و هوایی دلیل بحران سوریه است.»

کاربر دیگری در این باره نوشت : «شارلوت چرچ تغییرات آب و هوا را مقصر بحران سوریه می‌داند، بله خشکسالی یک پدیده مدرن است.»

در این برنامه که در شهر کاردیف ضبط شده بود، مهمان‌های برنامه درباره حملات هوایی انگلستان در سوریه بحث می‌کردند. چرچ در این برنامه با اشاره به این که باید از مردم سوریه درباره دشمن واقعی‌شان پرسید، گفت : «نکته بسیار جالبی که بسیاری از مردم درباره درگیری‌های سوریه از آن آگاه نیستند این است که شواهد زیادی مبنی بر تاثیر تغییرات آب و هوا بر شروع درگیری‌ها در سوریه وجود دارد.»

این خواننده در پاسخ به منتقدان خود در توئیتر نوشت : «افرادی که دیدگاه مرا نادیده می‌گیرند، اندکی در این باره پژوهش کنند، آن‌گاه می‌توانیم با هم گفت‌وگو کنیم.»

منبع : دیلی‌میل / 2 اکتبر

57241

 

 

منبع: دیلی میل