حوزه نیوز نوشت:

آیت‌الله سبحانی در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از حضرت امیر(ع)، اظهار کرد: حضرت در این حدیث فرمودند: « فقط دو شخص کمرم را شکستند، عالمی که از انجام گناه ابائی ندارد و نادانی که اهل عبادت باشد. آن عالم با ارتکاب گناهان، مردم را از دینداری فراری می‌دهد و این نادان، به خاطر جهلش،‌ مردم را به سمت باطل می‌کشاند».

وی خطاب به طلاب ملبس به لباس مقدس روحانیت، گفت: کار شما بسیار سخت‌تر از دیگران است، چرا که اگر آنان گناه کنند، گناهی شخصی محسوب می‌شود، اما اگر از عالم، گناهی سر بزند، سبب ضربه به دین و دوری مردم از دین خواهد شد.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «عالم با هتک حرمت، جامعه را آلوده می‌کند» خاطرنشان کرد: آقایانی که قدرت تبلیغ دارند، باید در این عرصه وارد شده و به آن بپردازند.

آیت‌الله سبحانی با بیان خاطره‌ای از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان برای تبلیغ رفتم و پس از برگشت خدمت امام خمینی(ره) رسیدم و عرض کردم: ما وقتی به تبلیغ می‌رویم، از مسائل علمی عقب می‌مانیم که ایشان فرمودند: «وظیفه‌ای بالاتر از تبلیغ نیست، چراکه آموزش مقدمه تبلیغ است».

این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر این‌که «باید با تبلیغ با انحراف شیعیان مقابله کرد» اظهار کرد: امروز ماهواره‌های فارسی زبان بسیاری وجود دارند که به عرضه شبهه پرداخته و ما باید خود را برای پاسخگویی به این شبهات آماده کنیم.

وی وهابیت و عرفان‌های دروغ و باطل را 2 تهدید برای جوانان کشور دانست و گفت: این دو تهدید، متوجه جوانان متدین است تا آنان را از مسجد و محراب دور کنند.

/6262

منبع: حوزه‌نیوز