آمارهای جدید نشان از رشد فروش ویندوز فون در کشورهای آلمان، فرانسه و استرالیا دارد. این آمار قبل از ورود گوشی های جدید مایکروسافت مجهز به ویندوز 10 است.

 

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس آمار منتشره از سوی موسسه تحقیقات رسانه Kantar WorldPanel هرچند سهم گوشی‌های ویندوزی از کل بازار همچنان کم است اما رشد ویندوز فون در کشورهایی مانند آلمان و فرانسه و همچنین در استرالیا حکایت از تغییر سهم‌ها در بازار دارد.

بر این اساس ویندوز فون در سال منتهی به آگوست 2015 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در آلمان 3.6 درصد، در فرانسه 3.2 درصد و در استرالیا 2.3 درصد رشد را نشان می‌دهد.

نکته جالب این است که در این مدت آلمان اندروید کاهش 7.1 درصدی، در فرانسه کاهش 5.2 درصدی را نشان می‌دهد.البته کاهش سهم اندروید در بازارهایی مانند انگلیس با 5.2 درصد کاهش، کاهش 5.9 درصدی اندروید در ژاپن، کاهش 11.2 درصدی در استرالیا و کاهش 5.6 درصدی اندروید در چین نیز قابل‌توجه و مطالعه است.

در بازار آی او اس اپل نیز کاهش 2.1 درصدی در امریکا و کاهش 1.3 درصدی در اسپانیا نیز قابل‌ذکر است.

آمار مذکور مربوط به قبل از ورود لومیا 950 ایکس ال به‌عنوان گوشی سال مایکروسافت و مجهز به ویندوز 10 است و با توجه به عرضه گسترده این گوشی و نصب ویندوز 10 روی سایر گوشی‌های برگزیده ویندوزی، انتظار می‌رود سهم ویندوز از بازار بیشتر از قبل شود.

(برای دیدن جدول در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید)

 

5656

 

منبع: خبرآنلاین