دومین همایش ملی زنان، اعتدال و توسعه در اراک همزمان با یازده استان در کشور صبح امروز با حضور فعالان زن در استان مرکزی برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین در این همایش استاندار مرکزی اعتدال را حرکتی در خلاف جهت افراطی گری و ولنگاری تعریف کرد و گفت: خردگرایی و تعقل مهمترین عامل بازدارنده جریان های تندرو و ولنگارباور است و زنان جامعه ما با حرکت در مسیر اعتدال باید با درایت و در سایه منطق رشد عقلانی ، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود را رقم بزنند.
محمود زمانی قمی محوریت فلسفه اعتدال را رسمیت دادن به حقوق افراد جامعه اعم از مرد یا زن دانست و افزود : زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور با پیروی از مشی اعتدال می توانند در مسیر توسعه همدوش مردان فارغ از بحث جنسیتی گام های استوار بردارند .
وی با بیان این که محوریت جریان اعتدال مبتنی بر آموزه های دینی و ارزش های ناب انسانی است و می کوشد در سایه فاصله گیری از تندروی های بی منطق و سهل انگاری ها، بهترین راه را برای تصمیم سازی و تصمیم گیری ارائه دهد خاطرنشان کرد : نقش زنان در حیات بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی نقشی سازنده و موثر بوده و در این مدت شاهد رشد فردی و توانمندی های علمی و مهارتی زنان بوده ایم .
استاندار مرکزی تصریح کرد : به منظور بهره مندی هر چه بیشتر کشور از این ظرفیت و پتانسیل انسانی باید برمسیر اعتدال حرکت کنیم و خردگرایی و تعقل همگام با رسمیت حقوق زنان، پایه هر اقدام باشد.
مقام ارشد اجرایی دولت در استان با بیان این که اعتدال با فاصله گرفتن از خودخواهی هم بر حقوق تک تک افراد جامعه وهم بر منطق و فطرت انسانی که در آموزه های دینی بسیار بر آن تاکید شده عمل می کند اظهار داشت : حضور معنادار در عرصه نامزدی انتخابات و آرای هوشمندانه به بهترین گزینه نیز از مصادیق حرکت بر جاده اعتدال است ، زیرا این منطق معتقد به انتخاب افراد فهیم و پیرو منطق است که راه را بر تندروی و ولنگاری در جامعه می بندند و به گفتمان خرد و اعتدال باور دارند
وی با بیان که برای فاصله گرفتن از تندروی و افراطی گری راهی جز اعتدال نیست و هرقدر به جریان های اعتدال گرایانه بی توجهی کنیم غیرمستقیم تندروی را تبایغ کرده ایم تصریح کرد : اگر می خواهیم جریان تندروی نداشته باشیم باید به خود بیندیشیم و در عرصه انتخابات جامعه زنان نیز با برگزیدن این منطق و روش باید راه را بر افراطی گری که هیچ منطقی را جز خود نمی پسندد ببندیم.

زمانی قمی متذکر شد : رفتارهای افراطی از صدر اسلام وجود داشته و شهادت امام علی (ع) و واقعه خونین کربلا مصداقی از پیروی کور جامعه از افراطی گری است که خسارات آن جبران ناپذیر است.
در این همایش مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز هدف از این گردهمایی را کاوش در رویکردها و نقش زنان در عرصه های اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی برشمرد و افزایش عمق پایداری حضور زنان و توسعه فعالیت های اجتماعی آنان را از جمله مطالبات زنان عنوان کرد .
این همایش با بیانیه مشترک زنان که در 11بند تنظیم شده بود به پایان رسید . و از مجموع 25 مقاله علمی ارسال شده به دبیرخانه همایش در دفتر بانوان و خانواده استانداری مرکزی 5مقاله برتر معرفی شد . در حاشیه برگزاری همایش از تمبر یادمان دومین همایش زنان ، اعتدال و توسعه رونمایی شد .

برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی زنان نیز در سالن پیامبر اعظم استانداری از برنامه های تکمیلی این همایش بود .