رئیس سازمان نظام وظیفه به چند پرسش خوانندگان پاسخ داد.

به گزارش خبرآنلاین، در چند روز گذشته برخی کاربران در خصوص نظام وظیفه و سربازی مشکلاتی را مطرح کرده اند که سردار حمید صدرالسادات، رئیس سازمان نظام وظیفه به آنها پاسخ داده اند.


در جدول زیر پاسخ به سوالات کاربران آورده شده است:

 

سوال

پاسخ

ثبت نام مرحله دوم خرید سربازی پس کی شروع میشه ؟ اون سربازهایی که حین خدمت هستند چه گناهی کردن که گفتید بروید در حین خدمت هم میشود خرید ؟ سال 94 داره تموم میشه قرار بود خرداد ماه شروع بشه ؟

ثبت نام مرحله دوم برای خرید سربازی  در سال 94 وجود دارد اما زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست و به زودی اعلام می شود.

با سلام از ده سالگی پدر و مادرم رو از دست دادم.تو این چند سال هیچگونه تسهیلاتی از دولت و بهزیستی و.... دریافت نکردم.تنها زندگی میکنم.طبق یکی از مواد قانون مددکاری ، کسانی که بیش از سه خواهر داشته باشند حتی متاهل، از خدمت سربازی معاف هستند.بنده شش  خواهر دارم.وقتی که مراجعه کردم به میدان سپاه تهران ، در جواب گفتند چون پدر و مادرتون رو از دست دادید مشمول این قانون نیستید در حال حاضر هیچ تسهیلاتی برای استخدام در ارگانهای نظامی و معافیت به بنده تعلق نمیگیره. این همه به دلایل مختلف مثل سه برادری و دوبرادری و.....معاف.میشن اما برای امثال بنده هیچ راه و تسهیلاتی برای معافیت و کسری سربازی وجود نداره.خواهش میکنم پیگیری کنید.البته این مشکل منو خیلیا دارن و قطعا وضعشونم جالب نیست با تشکر

تنها فوت پدر و مادر دلیل بر معافی نمی شود اما در قانون آمده که اگر پدر فوت کرده باشد، مشمول تنها برادر بالای 18 سال او باشد و خواهر سرپرست دیگری غیر از مشمول نداشته باشد امکان معافیت وجود دارد. 

همچنین در صورتی که توانایی سرپرستی از خواهر را داشته و عملا سرپرستی از خواهر را به عهده بگیرد می‌تواند درخواست معافیت کفالت کند. اما باید از سازمان نظام وطیفه پیگیری کرد.

- با سلام ساکن شیراز هستم. آذر ماه سال 93 جهت تعویض کارت پایان خدمت از طریق دفتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی اقدام کردم. بعد از حدود 10 ماه با وجود پیگیری مکرر از طریق تلفن گویای 096480 هنوز پاسخی در رابطه علت تاخیر و زمان صدور کارت دریافت نکردم.

تعویض کارت در 15 روز انجام می شود اما اگر طولانی شده احتمالا نقص مدرک وجود دارد.

 

 

45232

منبع: خبرآنلاین
"