عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می گوید: فهرست سیاه جنایات آمریکایی ها علیه ملت و نظام اسلامی ایران بسیار طولانی است.

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرآنلاین در پاسخ به این سئوال که دلیل عدم اعتماد ملت ایران به آمریکا را چه می دانید؟، خاطرنشان کرد: به نظر می رسد این عدم اعتماد و نفرت، دلایل بسیاری دارد که ریشه در تاریخ این ملت دارد.

وی افزود: بعد از انگلستان که در حکومت طاغوت مدتی بر کشور ما تسلط داشت، آمریکایی ها از سال 1332 و با کودتای 28 مرداد، جایگزین انگلیس در ایران شدند. از آن پس آنها جنایت های بسیاری را علیه ملت ما انجام دادند که یک نمونه آن تصویب و اجرای قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال 1343 بود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت با بیان اینکه چه پیش و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و امپریالیسم دولتی آمریکا جنایات بسیاری علیه ملت ایران انجام داد، گفت: آن ها با روی کار آوردن صدام و ارتش بعثی، علیه ما جنگی هشت ساله را به راه انداختند و همچنین هواپیمای مسافربری ما را هدف قرار داده و مردم بی گناه را به شهادت رساندند.

 کوثری با بیان اینکه سیاهه جنایات آمریکایی ها علیه ملت ما بسیار طولانی است، افزود: مردم ما به دلایل مختلفی از مستکبران آمریکایی نفرت دارند و حضرت امام (ره) به آن ها لقب "شیطان بزرگ" را دادند. لذا مردم ایران هیچ گاه شیطان بودن آمریکا را از یاد نمی برند و روز 13 آبان را به عنوان روز استکبار ستیزی ، بزرگ می دارند تا بتوانند آن را به نسل های بعدی منتقل کرده و درنهایت این مبارزه را ادامه دهند.

27220

منبع: خبرآنلاین
"